Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.

Hydrophiele watten

Plaats reactie
Krt

Hydrophiele watten

Bericht door Krt »

Ik had graag geweten of dit pakje dateert van vóór of na WO2?
Betekent SSM-MG = Service Santé Militaire - Militair Geneeskundige Dienst?
Hydrophiele watten.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ABLcollector50s60s
Sponsor 2022-2023

Re: Hydrophiele watten

Bericht door ABLcollector50s60s »

Ikzelf zit met dezelfde vraag. Ik heb in mijn verzameling ook 2 gelijkaardige verpakkingen. Eentje is voor 'Samengeperste Hydrophielgaas, de andere is voor 'Driehoekverbanden samengeperst - Niet khaki' Beide zijn wel in een blauwe verpakking met een wit etiket en hebben elke een ander lettertype. Een vriend van mij, waarvan denk ik het kleinste pakje komt (ik kan mij niet meer precies herinneren welke het exact was) vertelde met dat dit vooroorlogse verbanden waren die na de oorlog herverpakt zijn, maar dat lijkt mij sterk. Ik denk persoonlijk dat deze naoorlogs zijn.
WhatsApp Image 2026-06-22 at 14.34.25.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lid van het 3de Linie Reenactment Groep, wij beelden het leven van de Belgische soldaat uit tijdens de mobilisatie en mei '40.
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”