Op vrijdag 28 augustus had te Snaaskerke aan de Kalsijdebrug de jaarlijkse herdenking plaats van het gevecht dat daar door de Belgische Rijkswacht werd geleverd tegen een Duitse verkenningseenheid in augustus 1914. Hierbij kwamen 5 Gendarmen om het leven.
Naar jaarlijkse gewoonte (sedert 2015) werd dit herdacht.
We werden opgesteld onder de brug ... men had naar de buienradar gekeken.
Gelukkig bleven we droog.
Jan.
Beste gasten, vragen die U stelt bij het aanmaken van een account kunnen door het beheer op dat ogenblik niet beantwoord worden.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.
De activatie gebeurd manueel een of twee maal per dag, dit om reclame, spam en hack pogingen te vermijden.
Na activatie log U in en stel Uw vraag in Waar moet ik naartoe, moderatoren zullen U verder helpen.
Herdenking Gevecht bij Snaaskerke 1914
- canadian2nd
- Sponsor 2022-2023
Herdenking Gevecht bij Snaaskerke 1914
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Re: Herdenking Gevecht bij Snaaskerke 1914
Mooie reportage en mooie plechtigheid, Jan!
-
Gastoneken
Re: Herdenking Gevecht bij Snaaskerke 1914
Respect , Prachtige Herdenking. Maar globaal gezien op de foto's zijn er geen jonge mensen meer aanwezig. Vroeger als kind moest men mee met Pa of Opa het werd er je ingelepeld met dikke brei pap. Ik moet en mag niet zeggen de jonge mensen hebben geen eerbied meer maar ergens ligt de fout bij ons allen. Een klein voorbeeld : Vroeger kregen we een lap rond ons oren of de broekriem op onze kont. Als er nu iemand onze kleinkinderen bestraft " Oei dat is buiten alle normen " we zijn er woedend om , omwille we onze tijd willen verdrijven. Echt den dril en kazernes , soldaat wezen dat moeten ze echt weer invoeren. ... enz