Queen Mary recovery trailer (oplegger voor vliegtuigen)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
airline-angels
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2019 23:47

Queen Mary recovery trailer (oplegger voor vliegtuigen)

Bericht door airline-angels »

Voor het driemaandelijks tijdschrift van The Golden Falcon (oudgedienden van EBBE Bevekom en vrijwilligers van het 1Wing Historical Centre) ben ik op zoek naar foto's en verhalen over het gebruik van deze oplegger door de Belgische Luchtmacht.
Deze trailer werd overgenomen van de RAF na de tweede oorlog en heeft bij ons dienst gedaan om gecrashte vliegtuigen op te halen maar ook om vliegtuigen of vliegtuigstukken te vervoeren. Ik denk dat de 23Log Wing toen over enkele beschikte daar zij belast waren met het onderzoek na ongevallen. Ik heb ook horen zeggen dat de SABCA één of 2 hadden om afgewerkte stukken van Haren naar Gosselies te brengen.
We hebben in Bevekom zo'n oplegger gevonden en zijn met de restauratie begonnen om later een display te maken met de romp van een Hunter, de oplegger en een tractor, een Letourneau kraan en nog wat voorwerpen.
Daarom zoeken we ook de juiste tractor. We hebben nog een Magirus tractor afkomstig van Brustem. Is dit een correcte samenstelling?
Alvast bedankt voor jullie hulp en medewerking.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RudiS
Berichten: 115
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:09

Re: Queen Mary recovery trailer (oplegger voor vliegtuigen)

Bericht door RudiS »

Heb je al eens contact opgenomen met het AVIATION SAFETY DIRECTORATE in Bevekom? De Onderzoeksdienst voor Ongevallen van het Vliegwezen (ODOV) is een onderdeel van deze dienst en heeft vroeger deze trailer gebruikt.

MVG,
Rudi
mava105
Berichten: 338
Lid geworden op: 29 sep 2011 10:55
Locatie: Leuven

Re: Queen Mary recovery trailer (oplegger voor vliegtuigen)

Bericht door mava105 »

Zeker ten tijde dat Jos Geysen (radio 2) er zijn legerdienst deed.
airline-angels
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2019 23:47

Re: Queen Mary recovery trailer (oplegger voor vliegtuigen)

Bericht door airline-angels »

RudiS schreef: 25 aug 2019 00:53 Heb je al eens contact opgenomen met het AVIATION SAFETY DIRECTORATE in Bevekom? De Onderzoeksdienst voor Ongevallen van het Vliegwezen (ODOV) is een onderdeel van deze dienst en heeft vroeger deze trailer gebruikt.

MVG,
Rudi
Bedankt voor de info. Ik zal volgende week daar eens mijn licht opsteken. Grtjes.
Plaats reactie

Terug naar “De Luchtmacht”