Een pijnlijke belissing

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Een pijnlijke belissing

Bericht door Paddy »

Hallo iedereen,

Al een paar decennia lang heb ik heel veel plezier aan mijn hobby beleefd en hoop er nog veel plezier aan te beleven in de toekomst. In dat kader heb ik altijd graag informatie gedeeld en kreeg die ook van velen terug. Maar met het herdenkingsjaar 2014 in aantocht dreigt het mij allemaal wat te veel te worden. Het aantal vragen tot batenloze medewerking die ik de laatste tijd heb ontvangen, is bijna niet meer te tellen, laat staan dat ik kans zie om er op in te gaan. Een paar keer per week valt er wel een mailtje binnen waarin allerlei samenwerkingenverbanden worden voorgesteld. Dit varieert van het schrijven van volledige boekwerken, het verkrijgen en doorsturen van alle mogelijke informatie, het organiseren van rondleidingen, voordrachten enzovoort….Helaas steeds vaker zonder een woordje van dank, een naamsvermelding of een tegenprestatie van welke aard dan ook. Gezien ik bepaalde prioriteiten moet stellen omdat ik de engagementen die ik ben aangegaan in het kader van volgend jaar ook wil waarmaken, zie ik me helaas genoodzaakt om mij wat terug te trekken op het publieke 14-18 front.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Echobravo
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 mei 2011 20:28

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door Echobravo »

Geachte mijnheer De Wolf,
Beste Patrick,
Hello Paddy,

Sta me toe je alzo en in deze volgorde, aan te mogen spreken.

Jaren geleden heb ik het geluk gekend om via Yahoo je forum te vinden op het internet,
Woorden zijn vaak te kort en te hard en mensen (hopelijk) onvrijwillig te bot en onvrijwillig te onverschillig om hun waardering uit te spreken.

Het leek een evidentie om via het forum uit je kennis te kunnen putten.
Het ontbreken ervan zal als een groot gemis worden ervaren.

Al mijn respect en begrip voor je beslissing.

Mvg


Eric
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door one_O_five »

Terugtrekken is ook een militaire techniek Paddy, beter zo dan overdonderd te worden en een tijd plat te moeten liggen.
Ik blijf wel op de achtergrond waarnemen en de techniek verzorgen.
Houd U maar vast in Ursel, als ik de tijd heb kom ik Uw nieuw model oude keuken eens inspecteren.
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door larotje »

Hallo Paddy,

Als ze alle informatie uit je gezogen hebben zien ze je toch niet meer staan. Egoïsme en over-de-koppen-springerij, zo is onze moderne samenleving opgebouwd. Wij spreken uit ervaring, daarom dat we anoniem blijven en hierdoor kunnen we selecteren en afschermen.

Met alle respect voor je beslissing, wat voor dit forum een serieuze deuk gaat zijn.

Mvg,
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door canadian2nd »

Hallo Patrick!
toch hartelijk bedankt voor je bijdragen en deskundige uitleg totnogtoe.
Je bent vrij om je eigen beslissingen te nemen en als het je te veel wordt, is het verstandig om een beetje gas terug te nemen.
We zien elkaar zeker in Ursel en we drinken samen een pint (of twee, drie ....)

Canadian
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door Paddy »

Blijkbaar is er wat verwarring ontstaan na het plaatsen van mijn bericht :) Laat een ding duidelijk zijn het ABL-Forum blijft gewoon zoals het was! Ik stelde toch dat ik bepaalde prioriteiten voor mijzelf had gesteld en dat zijn: het Forum, mijn Militaria-ruilbeurs "Hangar 42" te Dendermonde en de Patrouilleurs. (De volgorde heeft geen belang ;) )

PS; Bedankt iedereen voor het begrip
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door Exjager »

Paddy schreef:Blijkbaar is er wat verwarring ontstaan na het plaatsen van mijn bericht :) Laat een ding duidelijk zijn het ABL-Forum blijft gewoon zoals het was! Ik stelde toch dat ik bepaalde prioriteiten voor mijzelf had gesteld en dat zijn: het Forum, mijn Militaria-ruilbeurs "Hangar 42" te Dendermonde en de Patrouilleurs. (De volgorde heeft geen belang ;) )

PS; Bedankt iedereen voor het begrip
Dat is duidelijk zou ik zeggen! ;-) en een leuke top-drie, in welke volgorde dan ook.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door one_O_five »

Zo te lezen verzamelt het halve forum in Ursel :D
wsegers1
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:46

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door wsegers1 »

Ik bemerk aan de reactie van velen dat er toch wel wat frustraties leven op het forum.
Wat is de reden?

Zijn de 'anderen' echt profiteurs, of stellen we verkeerde verwachtingen.
Rekenen we op een soort wederkerigheid als we iets doen, of geven we ons zelf onbaatzuchtig?
Hebben we niet te veel hooi op de vork genomen en zouden we misschien beter iets meer realistische doelen voor ogen houden.

Ik weet het niet voor de anderen, maar ik bemerk dat er toch ook wel vele mensen het wel op prijs stellen als je iets voor hen doet.

In elk geval. beste Patrick

Bedankt voor de vele fijne zaken die je deed en ik wens je nog veel leuke momenten in de doelen die je voor ogen hebt.

Mvg Willem
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door one_O_five »

Ik denk dat ge dit in breder verband moet zien en die frustraties ook zo bekijken, hier op het forum zitten verzamelaars, re-enacters, restaurateurs, amateur geschiedkundigen en noem maar verder op.
Volgens mij moet ge de genoemde profiteurs eerder buiten het forum gaan zoeken bij de inrichters van feestelijkheden ter gelegenheid van 100 jaar WO I of andere evenementen in die aard, eerstgenoemde is natuurlijk op dit ogenblik populair.
Iedereen zal wel in zijn directe omgeving een of meerdere mensen kennen die graag uitpakken en zich groot gaan voordoen met het werk van anderen, de opmerkingen hier in het forum slaan meestal op dergelijke personages.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door Exjager »

Denk dat inderdaad niet bedoeld was van Paddy om naar de forumleden aan bedenking te maken.
Eerder naar het oeverloos solliciteren naar info, en allerlei andere zaken, om nadien niks te bemerken van enige dank en waardering.
Als het zover gekomen is dat het “te” wordt, dan moet je voor jezelf prioriteiten stellen. Dit is wat Paddy nu gedaan heeft.
Trouwens aan zijn prioriteitenlijst te zien gaat Paddy zeker niet verdwijnen in de anonimiteit, waar we natuurlijk heel blij mee zijn.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Een pijnlijke belissing

Bericht door one_O_five »

Klopt voor honderd procent Exjager, ik bedoelde eigenlijk dat ik al opgemerkt heb dat sommige personen of organisaties hier proberen forumleden voor hun kar te spannen, en zelfs voor het beste Brabants trekpaard word het trekken soms ook teveel.
goed dat paddy geen Brabander is want anders waas deze vergelijking misschien in een verkeerd keelgat geschoten :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”