Lijst Artsen 2º Karabiniers 1916-1918

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Lijst Artsen 2º Karabiniers 1916-1918

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 25 Sep 2010 21:59
guerramundial1 schreef:Onderstaand een lijst van artsen die behoorden tot de verschillende Bataljons van het 2º Regiment Karabiniers tijdens de periode 1916-1918. De brief is een antwoord op een vraag van mijn grootvader hieromtrent.

Afbeelding

MVG

Wim
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
b.willemen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2011 22:15

Re: Lijst Artsen 2º Karabiniers 1916-1918

Bericht door b.willemen »

In Nederland bestaat een verhaal dat er bij de mitrailleursectie die in de omgeving van 's Gravenmoer [ligt in Noord-Brabant tussen Breda en Tilburg] een regiment doortrok die met honden de wagentjes liet trekken.
Aan het einde van de kolonne was ook een soort wagentje dat eveneens door honden werd getrokken, maar was voorzien van een soort huif over de wagen met een groot Rood kruis.
Dit zou betekenen dat er een onderdeel van de geneeskundige troepen van het Nederlandse leger was toegevoegd.
Helaas bezit ik hiervan geen foto's.

Is of zijn dergelijke gegevens bij het Belgische leger uit de Eerste Wereldoorlog ook bekend?
Bestaan hiervan toevallig wel foto's of afbeeldingen?

Ben erg benieuwd

Bert Willem,en
"onderzoeker van hondenkargegevens"
www.hondmethondenkar.nl
Gebruikersavatar
belg1914
Berichten: 201
Lid geworden op: 31 mei 2011 20:42

Re: Lijst Artsen 2º Karabiniers 1916-1918

Bericht door belg1914 »

op de postkaarten die ik bezit van hondenkarren in 14-18 in het Belgische leger staan enkel karren voorzien van mitrailleur en/of patroonkisten, geen rood kruis of iets dergelijks.
Plaats reactie

Terug naar “De Medische Dienst”