Ik ben Thom, een Nederlandse hobbyist, verzamelaar, en in het algemeen geïnteresseerd in de krijgsmacht. Al lange tijd bezoek ik uw forum, dus het werd wel eens tijd om een account te maken

Wat betreft de ABL heb ik ook een kleine verzameling, vooral postkaarten met machinegeweren, maar ook een aantal handboeken (Handleiding Chauchat 15-27, handleiding Vigneron M2, en een Guide de Technique Sous Officier 1954).
Graag zou ik hier wat scans van willen delen (Wellicht kunt u mij vertellen op welk subforum?), ik weet hoe lastig het is om zulke boekjes te vinden.
Ook heb ik een aantal vragen:
De Nederlandse krijgsmacht gas, van 1938 (en wellicht eerder) tot 2003 (en wellicht later) boekjes uit, genaamd handboek voor de soldaat, aan iedere dienstplichtige. In deze kleine boekjes stond alles wat een soldaat moest weten, heeft het ABL een equivalent?
Zijn er wat Belgische uniformen, uitrustingstukken, en handvuurwapens standaardwerken? Om weer met een Nederlands equivalent te komen, de boekenserie van Thalens en Martens en de Vries zijn de standaardwerken in Nederland betreffende uniformen en wapens respectievelijk.
Met vriendelijke groet,
Thom