nieuw op forum

Hier kunt U zich aan de andere forumleden voorstellen.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Jan133
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2020 17:39

nieuw op forum

Bericht door Jan133 »

Hallo,
Ik ben Jan en ben aan het uitzoeken wat er rond de dagen van 3/4 sept '44 in onze gemeente Wolvertem gebeurde.
Ben al vrij zeker dat het de 23rd hussars waren die onze gemeente op 3 sept. bevrijden.
Maar toch zit ik nog met een paar vragen :

-welke troepen kwamen er na de bevrijding? of was er niets meer na de doortocht van de 23rd hussars
-welke eenheden waren er hier in april/mei 1940? Er waren soldaten die overnachten bij boeren in de buurt.
Mvg,
Jan.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: nieuw op forum

Bericht door Bram1940 »

Dag Jan,

Wat 1940 betreft, kan je best al eens de naam van je gemeente intypen in de zoekfunctie van de site https://18daagseveldtocht.be/.

Wat 1944-45 betreft, kan je misschien wat briefwisseling vinden in het gemeentelijk archief over de aanwezigheid van geallieerde troepen in de gemeente.

Groeten,
Bram
Jan133
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2020 17:39

Re: nieuw op forum

Bericht door Jan133 »

Dag Bram,
Bedankt voor link.
Helaas denk ik dat er niet teveel te vinden is in gemeente archief, maar ga toch eens proberen
De heemkundige kring heeft daar ook al gezocht en die mensen blijken niet veel goeds gevonden te hebben.
Met vriendelijke groeten Jan
Senzoen20
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2020 22:41
Contacteer:

Re: nieuw op forum

Bericht door Senzoen20 »

Dag iedereen,

Ik ben Winter en ben bezig met reconstrueren van het uniform wat mijn grootvader droeg tijds de 18 daagse veldtocht. Om dit te doen ben ik opzoek naar alles wat te maken had met het 33ste artillerie regiment aangezien hij hier een deel van uitmaakte. Hopelijk kunnen jullie mij verder verwijzen.

Mvg

Winter
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: nieuw op forum

Bericht door Exjager »

Welkom op het Forum Jan.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen - se présenter”