Militair klapt uit biecht over weddenschap.

Het Belgische leger in de kranten, op TV enz, als onderwerp van het hedendaags leven.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Militair klapt uit biecht over weddenschap.

Bericht door Exjager »

Persoonlijk zou ik zeggen : op het randje om te plaatsen, ik vind dat sommige media te graag van deze verhalen brengen, alleen om het Belgische Leger alweer eens in een "slecht" daglicht te stellen.
Dit onderstaande dus eerder als bewijs daarvan, dan iets dat eigenlijk zuiver naar ABL kan gerelateerd worden.

Tijdens de begrafenis van koning Boudewijn treurde het hele land. Iedereen was in rouw. Op twintig militairen van het zesde Linieregiment na. Zij beloofden een bak bier aan elke soldaat die in de erehaag durfde flauw te vallen. ‘Hilarisch', zegt ex-militair Igor Van Hooste (39) over hun ‘geheim'. ‘Vanuit mijn ooghoeken zag ik de ene na de andere tegen de grond gaan. De tranen rolden over ons gezicht van het lachen.'
Meer op http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00531335
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Militair klapt uit biecht over weddenschap.

Bericht door one_O_five »

De vraag is nu na 20 jaar in hoeverre men dat verhaal nog mag geloven, uit eigen ervaring weet ik dat er bij elke parade of dergelijke opdracht er militairen flauwvallen, zeker onder de omstandigheden als op die dag.
Voor zo ver ik weet staat bij dergelijke gelegenheden de medische dienst gereed om in te grijpen, de normale instructies zijn dat ge in een erehaag blijft staan wat er ook gebeurd, flauwgevallen collega's worden door de ploegen weggebracht, dat is zelfs te zien in foto nr 3 in dat bericht,, en dat doet me toch aan dat verhaaltje twijfelen.

Volgens mijn bescheiden mening heeft die gast de reporter dik bij zijn ge weet wel gehad.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Militair klapt uit biecht over weddenschap.

Bericht door Exjager »

one_O_five schreef:De vraag is nu na 20 jaar in hoeverre men dat verhaal nog mag geloven, uit eigen ervaring weet ik dat er bij elke parade of dergelijke opdracht er militairen flauwvallen, zeker onder de omstandigheden als op die dag.
Voor zo ver ik weet staat bij dergelijke gelegenheden de medische dienst gereed om in te grijpen, de normale instructies zijn dat ge in een erehaag blijft staan wat er ook gebeurd, flauwgevallen collega's worden door de ploegen weggebracht, dat is zelfs te zien in foto nr 3 in dat bericht,, en dat doet me toch aan dat verhaaltje twijfelen.

Volgens mijn bescheiden mening heeft die gast de reporter dik bij zijn ge weet wel gehad.
Inderdaad Frans, dat zegt dus meer over de media, dan over de feiten zelf.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Militair klapt uit biecht over weddenschap.

Bericht door one_O_five »

We zullen hier wel zien aan de verdere commentaren hoe de vork aan de steel zat, misschien hebben een of meerdere leden die dag daar ook gestaan.
Plaats reactie

Terug naar “Het ABL in het nieuws - l'ABL dans le journal”