Onbekende moto,viewtopic.php?f=29&t=1322&p=14086
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
Dat was voor de 4de Cie MP in Brussel voor de BMW in 1967 ook al zo. Deze BMW's werden daar pas begin 1967 in gebruik genomen. In princiepe mochten alleen de beroeps met deze moto rijden. De militiens moesten het met oude bakken zoals Gilette of Sariloa doen. Voor langere verplaatsingen buiten Brussel was er steeds een jeep met aanhangwagentje bij, om een moto op te plaatsen die in panne was. (en dat gebeurde nogal eens dikwijls)Dune65 schreef: Van wat ik gehoord heb zouden deze moto's niet langer door het leger hersteld worden maar zouden ze bij panne rechtstreeks in een BMW garage hersteld worden.
Volgens mij een Duitse militaire motorfiets.Op de tas achteraan staat een Taktisches Zeichen zoals op Duitse militaire voertuigen gebruikelijk.Grenadier schreef:Die motorfiets is idd een Duitse Hercules 125cc twee-taktje. Ik denk niet dat deze door het ABL gebruikt zijn (maar ik kan me altijd vergissen natuurlijk!).
Groetjes,
Wim2
Wat bedoel je daarmee mava? Ik weet wel dat een deel van de huidige Triumph's in het verre oosten ineengevezen worden, maar dat ze tot de BMW groep behoren is nieuw voor mij! (de Engelse luxekarretjes Bentley en Rolls Royce horen wel sinds enkele jaren bij de VW groep en de BMW auto bouwers)mava105 schreef: Deze merknaam is momenteel wel in handen van BMW