Bericht
door one_O_five » 25 jul 2011 17:04
Ik was zo vrij even Uw geboortedatum te checken Sprotje, we zijn ongeveer even oud, waarom die datum belangrijk is merkt ge direct.
Nu is dat handschrift klaar en duidelijk, geschreven door iemand met een goede opleiding dus, er staan verschillende verwijzingen naar een oorlog in, alleen niet naar welke oorlog.
Om nu achter de periode waarin het boekje geschreven is te komen zal de enige oplossing zijn U te wenden naar iemand van een taalkundige kring, de schrijfwijze en het taalgebruik is vrij modern, dat zou zelfs van na WO II kunnen zijn, maar ...
Mijn grootouders van moederskant waren ingeweken Nederlanders, en ik herinner me nog goed hoe mijn grootvader mijn nonkels en tantes uitkafferde als ik er eens met mijn schoolboeken opdook, dat ging dan altijd zo van ziet ge nu wel, ge hebt altijd met mijn schrijfwijze gelachen toen ge nog naar school ging en nu leren ze in de scholen hetzelfde schrijven al ik toen in Holland geleerd heb.
Het zou dus wel kunnen dat dit boekje inderdaad tijdens of kort na WO I geschreven werd maar dan door iemand die zijn opleiding in Nederland gehad heeft.
Die fijne verschillen kan alleen maar een echte taalkundige herkennen, als er dus in Uw omgeving een taalkundige kring bestaat ... die mensen gaan U waarschijnlijk met plezier verder helpen, zo iets is voor hun ook een uitdaging.
PS: Van die uiteenzettingen heb ik me nooit iets aangetrokken, elke keer ik mijn schoolboeken meebracht leverde dat een stuk chocolade of zo op ...