!!! Oude legermakkers gezocht !!!

Op zoek naar vrienden uit jouw diensttijd? Misschien vindt je ze hier!

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

!!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Paddy »

Op zoek naar vrienden uit jouw diensttijd? Doe in dit subforum een oproep en wie weet ;)
Je kan bvb. een visitekaartje achterlaten met jouw naam, eenheid en de periode waarin je diende.
Heb je plannen voor een reünie? Dan kan je dat ook hier aankondigen!

PS. Voor vragen over "historische" personen verwijs ik jullie graag naar [link2]Het Appèl,http://www.ablhistoryforum.be/viewforum.php?f=34[/link2]
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
putseys luc
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2012 22:23

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door putseys luc »

Hoi makkers.. :D ...ik ben putseys luc en heb gediend by den abl van '83 tot '86.
ik zoek men oude maten van cie MSL te soest,Adam kazerne,9li.
ik was m113 chaufeur toen der tyd... :twisted: ...als iemand my herjent kan je altyg een berichtje nalaten op drze forum of op men num:0494 94 35 55. :D gtz
eddy meyers
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2011 01:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door eddy meyers »

Dag beste makkers ,

Ik zoek kameraden van lichting 74-75 . bataljon bevrijding . C-cie . Onder leiding van de toenmalige kpt Heyvaert .
Ikzelf was schaufeur AMX .
De enigste Lt die ik me nog herinner was Lt Vinck .( Toffe gast.) en Csm Boonen . ( den ijzervreter .)

Groetjes : Eddy Meyers uit Lommel . Nickname "Tiesje" .
Beuki
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:28

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Beuki »

van maart tot oktober 1976 was ik milicien in staf en diensten batterij in 43A Hawk in Brakel ( duitsland ).
Als er makkers van die tijd dit lezen.....gelieve dan eens te reageren. ;)
den dax
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2012 13:14

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door den dax »

ben van de lichting 1976 luchtmacht 9de wing missiles te grefrath.sergeant poppen ken je mischien nog of kommandant blommen.was je er toen bij,kan je hier op reageren. ;)
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Whiskey Sierra »

Ik was van begin 1968 tot november van dat jaar in Euskirchen bij de 2de Lansiers. Eskadron staf en diensten.
Ik werkte daar (een beetje) aan de voertuigen, dat waren een paar M.A.N.-vrachtwagens, een Ford Rhein-vrachtwagen die wellicht de oorlog nog had meegemaakt, een paar Mercedes-
Unimogs, een motorfiers, een Sarolea als ik mij goed herinner, een tienwielige Ward La France dépanneur en een Sherman-tankdepanneur. Maakt dat herinneringen bij iemand wakker?
De bleukes van toen zijn nu al allemaal grijze zestigers geworden, nog iemand ervan op dit forum?
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Whiskey Sierra »

Net in mijn agenda uit 1968 teruggevonden: het was geen Sarolea, maar een Gillet. Herinneringen vervagen.
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Whiskey Sierra »

...en mijn militair zakboekje heb ik ook teruggevonden : 21 tot 23 augustus 1967 klein kasteeltje, 3 november tot 27 januari 1968 Opleidings-en Demonstratiecentrum Pantsertroepen in Leopoldsburg, en daarna van 27 januari tot 1 november 1968 Eskadron Staf en Diensten van de tweede Lansiers te Euskirchen. Boekje is afgetekend door de eenheidscommandant, kapitein L.Luyts, commandant van het Eskadron staf en diensten, op 28 october 1968. En dit bericht zet ik op het Forum op 6 juli 2012. :-)
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Whiskey Sierra »

...en op 4 augustus staat het er nog! Mijn kamergenoten destijds waren T.Fransen uit Veerle, A.Van Houdt uit Mol, R.Geyskens uit Antwerpen, T.Huysmans uit Mechelen en A.Keersmakers uit Geel.
Als ik mij goed herinner.
clivano
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012 20:25

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door clivano »

Van okt. 76 tot Juni 77 , iemand??
Whiskey Sierra
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2012 22:06

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Whiskey Sierra »

Ik dacht al: "er zijn er hier wel veel online!" ...maar 't was vier keer ikzelf. En sebiet 5 keer dus.
Mijn laatste (nu voorlaatste) bericht dateert van 4 augustus vorig jaar. Een maand later was er nog eens een bezoeker, en
nu, na méér dan een half jaar...de 2de lansiers zijn niet echt druk op zoek naar oude legermakkers zo te zien.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door one_O_five »

Dat fenomeen doet zich voor op alle websites zo als er bij voorbeeld zijn die van het Kamp Vogelsang en het BSD museum in Soest.
Gebruikersavatar
BPS10
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 mar 2013 11:19

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door BPS10 »

In mei 89 viel de Berlijnse muur wat het bekendste symbool was van de koude oorlog. Dit maakte stilaan maar zeker een einde aan een periode van bijna 50 jaar koude oorlog. In december 90 keurde onze regering het plan van de operatie Reforbel goed met als gevolg dat stilaan maar zeker de BSD werd opgedoekt en de troepen terug naar Belgie werden geroepen. Eenheden werden ofwel opgedoekt, naar de reserve geplaatst of samengevoegd met andere eenheden. In 93 werden de laatste miliciens onder de wapens geroepen en werd de dienstplicht opgeschort. Dit is intussen minimum 20 jaar geleden. Sindsdien zijn besparingen schering en inslag binnen ons leger. In het kader van BEAR 97 werd het leger nogmaals sterk gereduceerd en gereogarniseerd. Ik vrees dat inmiddels bij vele ex - dienstplichtigen alsook ex - beroepsmilitairen de zoektocht naar oude legermakkers sterk vervaagd is. Toen de opdoeking van de BSD een feit was waren er nog geregeld bijeenkomsten van actieve militairen, ex - beroepsmilitairen en dienstplichtigen. Daar zag ik ook het fenomeen dat er jaar naar jaar minder en minder interesse in volgende edities werd getoond. Het aantal deelnemers slinkte jaar na jaar waardoor inmiddels al heel wat van deze activiteiten uit het agenda werden verwijderd. Voor de rest kan ik enkel beamen wat one_O_five in zijn reactie plaatste. Principieel mag ik hier geen reclame maken voor andere websites, forums, blogs, etc.,... maar op een bepaald forum zie ik af en toe nog mensen die naar oude legermakkers op zoek zijn. Daar komen links en rechts toch nog wat reacties op.
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Exjager »

Her en der zijn er inderdaad mensen die op zoek zijn, maar de grote mederheid is die periode gewoon vergeten denk ik :roll:
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
BERNIE01
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 jun 2011 17:22

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door BERNIE01 »

Ook leger dienst gedaan in Grefrath in Mei 1977,Poppen ook nog gekend als ik het goed voorhad was dat een blonde kop majoor,Bloemen heb ik ook nog gekend
ik heb 1 maand IBE geweest,daarna in de kazernering gezeten,mijn chefs waren Adjundant Caers,en I ste sergant Baert,
Grt Bernard
Luc Van den Bergh
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 sep 2012 22:40
Locatie: Oostende - komende van Antwerpen - afkomstig van Malderen (Londerzeel)

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Luc Van den Bergh »

Geachte leden en bezoekers van 'Hét ABL-History Forum' en vooral degenen die in het 11de Geniebataljon dienden, interesse hebben rond miliaria over de Genie en sympathisanten, graag nodig ik jullie uit om een kijkje te nemen bij de Facebookgroep '11e Geniebataljon' en desgevallend een verzoek tot toevoeging te sturen. Alvast bedankt! https://www.facebook.com/groups/genie.mil/members/
Gebruikersavatar
willyken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:58

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door willyken »

Kamp Vogelsang 19 april 51 (2).jpg
Ik heb zelf nog oude legerfoto's en vroeg mij af of er nog mensen zijn die zichzelf of een familielid herkennen. Laat maar weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
willyken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:58

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door willyken »

Luchtmacht Melsbroek (1).jpg
Oude foto's. Ik vraag mij af of er nog mensen op staan die zichzelf of familieleden herkennen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
willyken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:58

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door willyken »

Melsbroek luchtmacht Jef Van Wichelen(2) (1).jpg
Oude foto's. Vraag mij af of hier mensen opstaan die zichzelf of familieleden herkennen. Laat maar weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
willyken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:58

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door willyken »

Saffraenberg 13 maart 1958 (1).jpg
Oude foto's. Ik vraag mij af of hier mensen opstaan die zichzelf of familieleden herkennen. Laat maar weten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
willyken
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:58

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door willyken »

Turnhout (1).jpg
Staan hier nog mensen tussen die zichzelf of familieleden herkennen. Laat maar horen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
basielleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 14:39

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door basielleke »

Op 03 okt 2016 is het exact 50 jaar geleden dat ongeveer 150 jonge mannen in 2 Scook Zedelgem binnen gingen, om er een opleiding te volgen tot beroepsonderofficier. Ik was waarschijnlijk de jongste, want pas 16 geworden op 14 sept. Ik vraag me af of er nog oude legermakkers geïntereseerd zijn in een eventuele reünie na zoveel jaren, want in 1986 is er ook al een geweest maar kon ik daar uiteindelijk niet naartoe gaan door het overlijden van mijn schoonvader.Ik ken nog wel al mijn kamergenoten, hun voornamen is wat anders. De kameroverste was Verkest,? , Symincks,? ,Vanhoute,?
Van Maele,? , Vannutten,? , Verwaerde, Jean en Waegemans,? .Ik ga proberen foto's van toen op dit forum te zetten. Blijkbaar is het bestand te groot, zal het op een andere manier moeten doen
basielleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 14:39

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door basielleke »

van boven, links naar rechts Van Maele, Verwaerde Jean, Waegemans, Vannutten, van onder Vanhoute, Verkest en ik
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
basielleke
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2015 14:39

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door basielleke »

zedelgem 2bis.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plymke
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:38

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Plymke »

Hallo,

Ik heb mijn dient gedaan in het 18 RA te Brasschaat van 1 december 1967 tot 27 november 1968 .

Was u daar ook ? Dan graag een seintje .

groetjes

Hubert

Zoersel
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Exjager »

Plymke schreef:Hallo,

Ik heb mijn dient gedaan in het 18 RA te Brasschaat van 1 december 1967 tot 27 november 1968 .

Was u daar ook ? Dan graag een seintje .

groetjes

Hubert

Zoersel
Wie weet via deze weg : http://www.het-kamp-van-brasschaat.be/M ... chaat.html
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plymke
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2016 21:38

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Plymke »

Exjager schreef:
Plymke schreef:Hallo,

Ik heb mijn dient gedaan in het 18 RA te Brasschaat van 1 december 1967 tot 27 november 1968 .

Was u daar ook ? Dan graag een seintje .

groetjes

Hubert

Zoersel
Wie weet via deze weg : http://www.het-kamp-van-brasschaat.be/M ... chaat.html
Bedankt voor de tip !
groeten
pat1910
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:39

Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door pat1910 »

Hallo,

Wij zijn op zoek naar info, foto's, documentatie, anekdotes, oud collega's van David Stoops
Hij wordt dit jaar 65 en zouden hem hiermee willen verrassen

Hij ging binnen in Marche-les-Dames rond 1977 en ging rond 1980 naar Tielen. (Para / Para Commando)

Hij liet ook al eens iets vallen over Corsica en Schotland tijdens zijn dienstperiode

Indien u ons hiermee kan helpen: patrick.vansantvoort@skynet.be

Alvast bedankt
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door wolf »

ook posten op FBgroep Oud-Paracommando's, daar ga je meer succes hebben.(als hij daar tenminste al geen deel vanuit maakt).
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
pat1910
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024 14:39

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door pat1910 »

Hallo,
@wolf..heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Alvast bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Spitfire
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:35

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door Spitfire »

Ik was bij 3de Para in 1982/83 maar die naam zegt mij niets.
Misschien was hij daar toen al weg of zat hij in een andere compagnie, ik zat in de 17de Pel. C
Een foto uit die tijd zou misschien helpen.

Succes met je zoektocht.

Grtz.

Luc 8-)
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door wolf »

pat1910 schreef: 11 mar 2024 12:04 Hallo,
@wolf..heb ik al geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Alvast bedankt voor de info.
awel ik zal het ook eens proberen want ik herinner me niet die vraag van jou gezie te hebben.
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door wolf »

@pat1910: ik heb al resultaat! Op FB is door een legermakker van hem (Vania Detrez) al een foto geplaatst.
Hij zat begin jaren '80 in hetzelfde peloton.
Ik heb hem via Messenger gezegd dat een "patrick vansantvoort" zal contact opnemen.
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: !!! Oude legermakkers gezocht !!!

Bericht door wolf »

wake up pat1910 8-)
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
Plaats reactie

Terug naar “Oude legermakkers gezocht !!! recherche aux copains de régiment”