Partnerruil

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Partnerruil

Bericht door tsjokke »

Het is warm , ge zit dan in uw kot,er waren teveel maggi blokjes in de soep en de corona toestand doet- een nu oud bestempelde risico persoon- terug vallen op herinneringen aan de gloriedagen van simpele probleemsituaties zoals de koude oorlog.Zo waren er in de bar onderofficieren eens enkele kerels van onze site BCA (battery control area) die ontevreden waren over hun adjunct flight leader. Enkele aanwezigen van de site LCA (Launching control area) waren evenmin tevreden over hun adjunct flightleader.Na “enkele” pintjes kwam van het een het ander .Wie het voorstel lanceerde is door de nevelen der alcohol- sorry , tijd bedoel ik- niet meer te achterhalen.Maar plots waren serieuze onderhandelingen bezig over het ruilen van de respectievelijke adjunct flightleaders.Voor-en nadelen werden afgewogen en het moment van de grote beslissing naderde.HELAAS! Driewerf helaas, plots ging de deur van de bar onderofficieren open en wie stapte tot verbazing van de onderhandelingscommissies met een brede smile binnen? Juist, één van de geviseerde adjuncten.De besprekingen waren ernstig verstoord en aangezien de persoon in kwestie nietsvermoedend een pintje aanbood aan de aanwezige spitsbroeders waren alle vooruitstrevende pogingen om de arbeidsvreugde in een deel van de luchtmacht te verbeteren na de eerste slok al vergeten.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Partnerruil

Bericht door canadian2nd »

Dit vind ik nu, in deze droeve tijden, Tsjokke, een gepast verhaal. Af en toe een beetje "gezever" zoals in de kantines vroeger, kan geen kwaad.

mvg

Jan (ex-gendarm), die ook zulk gezever mee gemaakt heeft .... en veel pinten betaald geweest is aan de toog van onze kantine.
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Patric
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2013 13:06

Re: Partnerruil

Bericht door Patric »

Tsjokke ik ga je herinneringen nog wat aanscherpen en aanvullen met een bijkomende anekdote.
Na een doortocht in Lier waar ik de Adjt-Chef DL leerde kennen, kwam ik terecht in het 54ste waar ik kennis maakte met een andere Adjt-Chef DM. Zijn naam kwam niet overeen met zijn werkelijke graad maar hij boezemde evenveel ontzag in.
Toen ik dan uiteindelijk bij de Rijkswacht terecht kwam ontmoette ik weer een Adjt van de LuM waarmede ik herinneringen ophaalde aan mijn tijd in het blauw.
Bleek dat die 3 adjudanten samen hun opleiding gedaan hadden in Florentville.
Eén van hun strapatsen was dat ze van het lokale standbeeld werden afgehaald terwijl ze kwistig met bier rondgoten onder de woorden "En zuipen zult ge, gij vuile h**r."
Had ik dat allemaal vroeger geweten ik had mij wel wat miserie bespaard."

PS.
Ik zou mijn LCA Adjt-Chef nooit geruild hebben. Daarvoor was mijn bewondering en respect te groot.
(Of was het omdat ik vlug van uniform veranderde.)

Patric
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”