hink,stap,sprong

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

hink,stap,sprong

Bericht door tsjokke »

Tijdens de opleiding in de K.Tech.S anno 1972 was er 's morgens elke dag vlaggegroet.
Die werd bevolen door de kapitein van week.De pelotons stelden zich op en dan kwam die Kapt. v. week aangemarcheerd over het grasveld naar de vlaggenmast om de plechtigheid te leiden..
Op een keer zagen we een ons nog onbekende luitenant uiterst energiek aan komen stappen,zowat in Britse stijl ,en bovendien met een merkwaardige
verende stap.We stonden daar te grinniken en ja, 's avonds had hij zijn bijnaam al te pakken:Hink-stap-sprong.
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: hink,stap,sprong

Bericht door Paddy »

Soms werden bijnamen gegeven die niet altijd even duidelijk waren. Begin jaren '80 was er in het KHID een adjudant die Choco Prince werd genoemd en dat was niet omdat hij homo was maar gewoon omdat zijn familienaam De Beuckelaer was.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: hink,stap,sprong

Bericht door one_O_five »

Mijn eerste kanonnier in het 4L heette Johan, en vermits ik ook een baard droeg was de link naar de jeugdserie Johan en de Alverman snel gelegd en ik heette binnen de kortste keren faffifournik, aggekort tot faffi.
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”