schnapps

Sterke verhalen waar het Belgische leger centraal staat.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

schnapps

Bericht door tsjokke »

Der Alte hat nur Schnaps gehat---haliehaliehalooo---

Ja,im Koelner Karneval war dieses Lied immer ein Knaller----sorry, ik laat me weer meeslepen door de restanten van herinneringen aan vroegere euforische uitspattingen aldaar in mijn puberjaren (karneval koeln), maar ook later in mijn geliefde Xanten kwamen ooit wel Schnaps gerelateerde toestanden voor.
Zoals een georganiseerde huifkartocht voor de living-in Mannschaft ter gelegenheid van Xanten Kirmes.
Samenstelling : een edel trekdier, een huifkar,een Duitse Pferdenfuehrer en maximaal 15 (alcohol bestendige) personen aangezien er ook de nodige “bagage” mee moest ,te weten een tiental bakken Belgische Wiels en een “mandje” vol met flessen Apfelkorn. Bij het vertrek rond 10 uur aan de kazerne werden de eerste flessen verlost van die knellende kroonkurken en de tocht begon aan een gezapig tempo door het Hinterland. Na een half uurtje bereikten we een eerste afspanning,een kleine rustpauze voor het paard en een Pils met Korn voor ons.Daarna werd het ietwat eentonig-Wiels-Apfelkorn-Wiels,Wiels ,afspanning met Pils en Korn u.s.w.(und so weiter) Bij elke pas van het paard knikten de hoofden al mee met het ritme totdat op zeker moment het paard bij het naderen van de laatste halte plots moeilijk te beheersen was ,de laatste afspanning was in zicht waar voor het paard- dat de route best kende -een speciale versnapering te wachten stond. Voor ons slechts simpele Pils en Korn.
RudiS
Berichten: 115
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:09

Re: schnapps

Bericht door RudiS »

Herinner ik mij nog heel goed. Ik was een van de deelnemers. Toen we aan de kermis aankwamen rolden er verschillende lijken uit de huifkar. Voor sommigen was de kermis al gedaan voor ze goed en wel begonnen was.
Patric
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2013 13:06

Re: schnapps

Bericht door Patric »

Ik herinner mij het verhaal van een Sgt die na de festiviteiten wakker werd in een bed dat niet het zijne was.
Het werd niettemin een mooi huwelijksfeest maar spijtig niet duurzaam.
mvg,
Patric
Plaats reactie

Terug naar “Sterke verhalen - histoires fortes”