Staking

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Staking

Bericht door Yente »

Wie is er voorstander van de staking dezer dagen?
Ik niet want om in het school te geraken ( en wij hebben nog les) is niet zo simpel.
Ik snap het probleem, maar ga dan staken voor de ministers hun huis ofzo he..
Maar ik sta open voor andere meningen, dus laat ze maar horen ;)
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Staking

Bericht door one_O_five »

Het valt eigenlijk volledig buiten het ABL gebeuren maar we kunnen er niet omheen kijken.

Mijn persoonlijke mening, ik heb niets tegen de vakbonden op een klein detail na, ze leven nog in de mentaliteit van "de Golden Sixties" en daar moeten ze nu direct eens gaan over nadenken, wat ze nu doen was vijftig jaar geleden nog een goede tactiek maar op dit ogenblik volledig verkeerd.
Dat het in Duitsland met de economie nog goed gaat ligt voornamelijk aan het feit dat de Duitse vakbonden toegevingen gedaan hebben, de mensen verdienen er veel minder dan bij ons maar de werkloosheid ligt veel lager, de loonkosten zijn ook veel lager en dat laat uitvoer buiten de EU toe.

Gij bent nog jong Yente, maar ik, en ook veel leden van het forum, hebben die gouden jaren nog meegemaakt, en ook de eerste economische crisissen, in de jaren zeventig en tachtig konden de vakbonden over het algemeen nog voet bij stuk houden en hun wil doorzetten maar nu, nu moeten ze eens gaan beseffen dat na de val van de Berlijnse muur de wereld, en de economie helemaal veranderd is.
Zelf ben ik nooit bij een vakbond geweest, het enige wapen van de vakbond is een staking en als militair was staken verboden, ik meen echt staken en niet een betoginkje in Brussel om met wat voetzoekers te gaan gooien.
LEO
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:44

Re: Staking

Bericht door LEO »

Uit principe ben ik tegen staken, ondanks het feit dat ik 49 jaar aangesloten was bij een vakbond. Ik heb ze nooit nodig gehad. Als ik een probleem had met mijn baas, dan zei ik hem dat !

Glunderende vakbondsleden naast een stapel brandende paletten en voorzien van een bak bier hebben me nooit kunnen bekoren.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Staking

Bericht door one_O_five »

Leo, die bak bier was ik helemaal vergeten ... hoe dom van mij ... ;)
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Staking

Bericht door Yente »

Ik denk dat die mannen van over heel het land weinig steun krijgen. Benieuwd wat het eigelijk gaat uithalen...
De politiekers hebben hier ommes geen hinder van.
En zoals Leo zegt, de beelden dat je soms ziet met hun bier enzo, zijn inderdaad niet echt een plus punt.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
LEO
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:44

Re: Staking

Bericht door LEO »

Kijk Yente, de staking vandaag kreeg de naam van " Nationale staking". Dit is echter niet waar. Het zijn de overheidsdiensten die staken. NMBS, de Post, MIVB, de cipiers, de brandweer, de openbare omroep enz.. zijn er steeds als de kippen bij.
De diensten dus die betaalt worden door Jouw en mijn geld. Ze leven bij gratie van de burger maar trekken de burger steeds een Kl..t af. In dit landje zijn er bijna één miljoen (1.000.000) ambtenaren voor pakweg 11 miljoen inwoners. Dit is een topzware regering met een 60-tal ministers en staatssecretarissen. Ter vergelijking: Parijs met zijn 11 miljoen inwoners wordt bestuurt door 12 man.

Neem je voorzorgen man, en zorg voor jezelf en je naasten. Van de Staat zal het niet komen !
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Staking

Bericht door one_O_five »

Staatsdiensten half en half geprivatiseerd ... Belgische compromis ...
Zo als alle sprookjes beginnen, heel lang geleden toen de staatsdiensten nog echte staatsdiensten waren en ze gingen in staking werden ze gewoon door de staat opgevorderd en het werk ging door.

Nu heb ik met veel belangstelling in al die reportages de uitspraken van de leidinggevende mensen bij die verschillende vakbonden eens gevolgd, wat is me daar het meest opgevallen, al de mensen die aan het woord kwamen staan zo te zien zelf op de vooravond van hun pensioen, speelt misschien eigenbelang een beetje mee in de staking.
milleke
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 mei 2011 16:06

Re: Staking

Bericht door milleke »

En wat dan nog het toppunt is:
mijn zoontje kreeg woensdag een briefje mee van school dat er donderdag gestaakt word en dat er geen les wordt gegeven, er stond ook in dat er slechts een zeer beperkte opvang mogelijk is en dat we daar rekening mee moeten houden, dus ik laat mijn zoontje niet naar school gaan, maar zoek zelf opvang bij familie.
Krijgt hij vandaag, vrijdag, weer een briefje mee van school waarin staat dat hij een rede moet geven waarom hij donderdag niet op school was, want anders is hij onwettig afwezig :evil:
Ik vond laatst dat citaat van Jeremy Clarkson ivm stakers wat ver gaan, maar ...
Gebruikersavatar
Jern
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 nov 2011 22:33
Locatie: Dendermonde

Re: Staking

Bericht door Jern »

Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Staking

Bericht door one_O_five »

@milleke ... ge hebt toch een kopie van dat briefje mee naar school gegeven.

@jean, goed artikel, zegt ongeveer mijn gedacht dat de democratie in vliegende vaart het communisme achterna gaat tot ze ook uit elkaar valt.
RAL
Berichten: 186
Lid geworden op: 18 okt 2011 18:28

Re: Staking

Bericht door RAL »

ABL-History Forum....?
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Staking

Bericht door Yente »

"Werknemers van het leger/politie mogen wel met vervroegd pensioen op 58 jaar, terwijl andere werknemers moeten doorwerken tot 62. " Toch een beetje abl gerelateerd ;)
Van; http://forum.fok.nl/topic/1754540
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”