ABL Slow Chat

Keuvelen over koetjes en kalfjes :-)

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

Het zijn soldaten uit de Eerste Wereldoorlog.

Dit is alle info die ik heb:

- name: HAGGIS P; rank: Leading Seaman; service number: London 5/2690; Date of death: 07 Octobre 1914; Age when died: not mentioned; Regiment/ Service: Royal Naval Volunteer Reserve;

- name: CHADWICK G; rank: Private; service number: PO/17368; Date of death: 11 Octobre 1914; Age when died: 17; Regiment/ Service: Royal Marine Light Infantry.

- name: NAPPER, F W H; rank: Corporal; service number: PO/4790; Date of death: 11 Octobre 1914; regiment/service: Royal Marine Light Infantry

- name:WHITEHEAD, J; rank: Able Seaman; service number: T2/76; date of death: 07 Octobre 1914; Regiment/service: Royal Naval Volunteer Reserve
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Mark
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2011 11:44
Locatie: Bertem

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Mark »

Sinds ik weet dat er een aantal verwanten gevochten hebben en gesneuveld zijn tijdens WOI (Amersveld en Hanover) is mijn interesse voor deze periode toegenomen. Ik ben op zoek gegaan naar boeken in de bib of bij de boekhandel waar er(onvolledige) info over desbetreffende divisies/linieregimenten in vermeld stonden. Hier en daar vond ik deels wat ik zocht, maar vooral deze site (het moet gezegd) bracht mij bij wat ik nog niet wist en schonk vooral klaarheid. Maar eigenlijk is het triestig gesteld met wat er op de markt aanwezig is aan duidelijke overzichten van de gebeurtenissen in België en dan in het bijzonder over de krijgsverrichtingen (enkel) van het Belgische leger. Waarschijnlijk is de vraag of het verzoek al gesteld, maar bestaat er recent werk over de Belgische slagvelden uit WOI (Luik, Namen, Halen, IJzer ...) met een duidelijk chronologisch verloop van de feiten, kaarten, posities van de legereenheden, relaas van getuigen... ? Indien niet, het zou een serieuze leemte opvullen mocht zoiets gerealiseerd worden, zeker in het licht van de 100 jarige herdenking 2014-2018. Een huzarenstuk, daar valt niet aan te twijfelen, maar o zo noodzakelijk om een persoonlijke geschiedenis te kunnen samenstellen. Zelfs na een eeuw moeten we de oorlogsgeschiedenis van onze voorvaderen op eigen bodem bij elkaar sprokkelen van stukjes informatie links en rechts.
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Speelt er toevallig iemand far cry 3?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Stef »

ik heb hem op xbox 360! ik speel ook online!
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Stef schreef:ik heb hem op xbox 360! ik speel ook online!
Online speel ik nu niet maar waar kan ik op het eiland nog everzwijnen vinden om ammopouches te maken?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Stef »

Best op de map kijken waar de symbooltjes staan.
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

Nu we het hier toch over games hebben, is er misschien iemand die online Company of Heroes (COH) speelt ?
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Stef schreef:Best op de map kijkex waar de symbooltjes staan.
Done that maar op het gedeelte van de map waar ge op begint staan er geen en als ge de radiotoren links ervan aanzet zijn er ook geen everzwijnen, of veranderd dat constant?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

one_O_five schreef:Nu we het hier toch over games hebben, is er misschien iemand die online Company of Heroes (COH) speelt ?
Wel op pc maar nog nooit online gespeeld. Is dat tof?
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Stef »

COH heb ik 2 jaar geleden eens gespeeld tijdens saaie lessen op school :p vond het zeker niet slecht!

ivm. die everzwijnen dan denk ik best gewoon wat rondlopen tot je er tegenkomt? ik moet zeggen het is alweer enkele dagen dat ik heb gespeeld en ik zit nog niet ver.

Ben nu weer bezig met BF3, dat is een zalig spel!
Fidelitas et Superbia
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Niet echt fan van coh, geef mij maar sudden strike uit den jaren '90!
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

@Yente, ik speel dat al een paar jaar met een goede bekende, wij samen online tegen de KI van de server, we weten meestal wel te winnen maar vermits ge moet spelen volgens de militaire regels van de kunst is dat niet altijd eenvoudig.
Het fijne er aan is dat ge werkelijk met alles rekening moet houden, het terrein, de verschillende wapens die ge kunt gebruiken en de mogelijkheden van de tegenstander.
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

In het VTM programma 'Rijker dan je bent' was er een zeer mooi dagboek van een belgische soldaat tijdens WO1. Mooie tekeningen, goede beschrijvingen!
De schatter kende er precies wel niet veel van maar verwees ze door naar het IFF.
Hopelijk zien we er iets van.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Is het normaal dat 2de hands na een half uur zoekertjes verwijderd?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Geweldig :D
Queen%20Boner.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Paddy »

Yente schreef:In het VTM programma 'Rijker dan je bent' was er een zeer mooi dagboek van een belgische soldaat tijdens WO1. Mooie tekeningen, goede beschrijvingen!
De schatter kende er precies wel niet veel van maar verwees ze door naar het IFF.
Hopelijk zien we er iets van.
Mvg Yente
De kans is groot want 2014 is "big money" maar of het later nog ter inzage zal zijn is een grote vraag. Heb het zowat gehad van "museumbeleid" :roll:
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Waar is de site van het guldenboek naar toe? :?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

8 februari de uitslag van examens, FUN FUN FUN
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Bij ons normaal ook maar de punten staan er al op. :)
Alles geslaagd. :)
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
detlev
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:09

Re: ABL Slow Chat

Bericht door detlev »

Yente schreef:Waar is de site van het guldenboek naar toe? :?
http://www.tenboome.webruimtehosting.ne ... ecttotaal/ ?

groeten
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Exjager »

detlev schreef:
Yente schreef:Waar is de site van het guldenboek naar toe? :?
http://www.tenboome.webruimtehosting.ne ... ecttotaal/ ?

groeten
Hij is terug ;)
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Bedankt!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Exjager »

Komt niet door mij hé ;)
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

Leest er iemand de P-magazine ? Ze hebben namelijk een lezersbrief gepubliceerd over de algemene dienstplicht en ik vroeg mij af of iemand anders die ook gelezen had,

Mvg,

Robrecht
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Sgt. Veldeman schreef:Leest er iemand de P-magazine ? Ze hebben namelijk een lezersbrief gepubliceerd over de algemene dienstplicht en ik vroeg mij af of iemand anders die ook gelezen had,

Mvg,

Robrecht
Nee, wat stond erin?

Mvg
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

Dit is het eerste deel

Afbeelding

Dit het tweede

Afbeelding

Het kan wel zijn dat ge uw scherm moet uitzoomen (CTRL + scrollen naar achteren) om de hele afbeelding zien.
Mvg,

Robrecht
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

Ik plaatste de bovenstaande post met enige trots, daar ik de auteur ben.
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Exjager »

Sgt. Veldeman schreef:Ik plaatste de bovenstaande post met enige trots, daar ik de auteur ben.
;)
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

De dienstplicht is hier niet afgeschaft maar opgeschort, dat was dus gewoon een politieke beslissing, met een andere politieke beslissing kan dat gewoon teruggedraaid worden, alleen, er is nu geen enkele politieker die daar zijn carrière mee kan bevorderen.
Men had de dienstplicht moeten behouden als algemene burgerdienst met als alternatieve keuze militaire dienst.
koffiezuiperke
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:29
Locatie: Laakdal

Re: ABL Slow Chat

Bericht door koffiezuiperke »

Voor zover ik weet is een ministerieel besluit voldoende om onze zonen (en dochters) terug onder de wapens te roepen.
Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

one_O_five schreef:De dienstplicht is hier niet afgeschaft maar opgeschort, dat was dus gewoon een politieke beslissing, met een andere politieke beslissing kan dat gewoon teruggedraaid worden, alleen, er is nu geen enkele politieker die daar zijn carrière mee kan bevorderen.
Men had de dienstplicht moeten behouden als algemene burgerdienst met als alternatieve keuze militaire dienst.
Dat staat er toch ? De oorspronkelijke brief was natuurlijk langer dan dit. De redactie behoudt zich nl. het recht te knippen uit de brief. Dus zijn er nog wel een aantal dingen die niet gepubliceerd zijn.

Mvg,

Robrecht Veldeman
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Exjager »

Nu, niet dat ik er iets zou op tegen hebben indien men de legerdienst weer zou invoeren, doch ik denk dat we toch ook een paar bedenkingen kunnen oppperen :
- kan dit organisatorich allemaal geregeld worden? Huisvesting om maar iets te noemen, hoe staat het daar mee?
- wie gaat deze mensen opleiden? In de eenheden moet men reeds voor een groot gedeelte zelf in opleiding voorzien, als men daar de opleiding van de dienstplichtigen moet bijnemen wordt dat een niet te onderschatten werklast. Men kan dat toch niet allemaal alleen toevertrouwen aan KRO's en KROO's.
- komt daar bij dat vele functies een toch wel niet te onderschatten specifieke en langdurige opleiding vereisen. Ga je dan al de moeite en tijd steken om iemand dat aan te leren, om hem dan na bvb 6 maanden terug te zien verdwijnen? ( in de veronderstelling dat het kan aangeleerd worden binnen deze korte periode)
- je mag de legerdienst niet verwarren met een "opvoeding" of "heropvoeding", iemand opvoeden doe je niet door hem een korte tijd militair te laten zijn.
-...

(Over dit onderwerp schrijven is een beetje moeilijk, het praat altijd makkelijker aan de toog, bvb op één of andere beurs zo één keer in de maand ergens in het vlaamse land ;) ) Waarmee ik wil zeggen dat iets neerschrijven altijd moeilijker is dan er "live" over te praten, maar ik denk dat de punten hierboven aangehaald toch een goede indicatie zijn van wat ik bedoel.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

Klopt ook weer allemaal, toen de legerdienst acht maanden bedroeg voor diegene die naar Duitsland gingen was de opleiding voor sommige functies al een probleem.
Als ge toen als tankcommandant een dienstplichtig kreeg die na zijn basisopleiding en een opleiding als lader gekregen had in de pantserschool kon ge er aan beginnen, nog zes maanden te dienen en dat wou dan zeggen dat een lader ofwel een grote oefening ofwel een schietperiode kon meemaken.
Met de beste wil van de wereld was het maar mogelijk om die jongens de helft van de job te leren.

Dat bijna alle infrastructuur nu verdwenen is, nu ja, er was heel wat aan vervanging toe, wat erger is, alle ervaring is weg, niet alleen die om de mensen op te leiden maar ook de ervaringen opgedaan gedurende jaren koude oorlog.
De gewezen dienstplichtigen onder U die deel uitmaakten van de BSD zullen daar wel iets van meegekregen hebben, dat speciale gevoel en die speciale sfeer van de BSD, ook weer iets dat gemakkelijker tussen pot en pint te vertellen is dan te schrijven maar de banden die in die vijftig jaar in Duitsland gesmeed zijn die bestaan nu nog.

We kunnen er nog veel over schrijven, een of andere oude Griekse filosoof heeft ooit eens beweerd dat elk land een leger heeft, is het niet het zijne dan is het een bezettingsleger, een andere dan weer dat een militair zijn werk moet doen als de politiek gefaald heeft, als de politiek nu de dienstplicht terug moet inroepen dan ... trek zelf Uw conclusie ...
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

' een eenzame droge, verdorde struik rolt voorbij...'
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
Sgt. Veldeman
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 nov 2011 12:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Sgt. Veldeman »

Hallo,

Bestaat er zoiets als een nieuwsbrief van Defensie en hoe schrijf je je hiervoor in ?

Mvg,

Robrecht Veldeman
Ter ere aan mijn overgrootvader Theofiel Aelterman (°12 mei 1909, + 12 oktober 1978) die vocht in het 38 linieregiment.
Immer op zoek naar documenten en foto's over Lokeren en over het 38Li in de Achttiendaagse Veldtocht. Zowel in '14-'18 als in '40-'45
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Exjager »

Heb zo geen weet van een nieuwsbrief bij Defensie.
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Ik heb het stilletjesaan wel gehad met die funbieders op 2dehands, kan je die niet rapporteren?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

Het probleem met die funbieders is dat ze eigenlijk niets onwettig doen, nu ben ik niet helemaal op de hoogte van de mogelijkheden maar volgens mij is de enige die kan optreden de aanbieder van een voorwerp als de funbieder het dan toch niet koopt ... en dan nog ... ergens is een wetgeving betreffende dergelijke aankopen waar het mogelijk is U terg te trekken.
Een illegaal middeltje is er wel, die gasten hun mailadres bombarderen maar als ze U daarmee pakken ...
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Om eerlijk te zijn, hoe leuk ik het ook zou vinden om die mannen terug te pakken, ik ga me niet op hun niveau verlagen. Maar is er dan helemaal niets aan te doen? Ik weet dat je zo mensen bij ebay kunt bannen?
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

Uit ebay ... ik zal in de loop van volgende week eens proberen uit te zoeken of en hoe dat kan, dat zal wel even tijd in beslag nemen.
Gebruikersavatar
philippe
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 mei 2011 14:57

Re: ABL Slow Chat

Bericht door philippe »

Aan allen,
definieer funbieder.

Grtz,
Philippe
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Ja wadde, waar fietsen al niet goed voor is. Ik zie langs de weg in de berm een munt liggen. Ik dacht dat het weer een oude belgische frank zou zijn maar ik ben toch gestopt. Algoed, het is een nederlandse munt van 1827 :shock:
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
milleke
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 mei 2011 16:06

Re: ABL Slow Chat

Bericht door milleke »

philippe schreef:Aan allen,
definieer funbieder.
Die zijn er in alle soorten 8-)
- belachelijk laag bieden en dan na een tijdje berichtjes sturen van: verkoop het maar aan mij want je krijgt het toch niet verkocht.
- hoog bieden, zodat niemand goesting heeft om over te bieden, en als je dan aan hem wil verkopen verwijderen ze het bod.
- opbieden tegen iemand anders, en als die ander dan zijn bod verwijderd omdat het voor hem te hoog word, het eigen bod terug laat zakken (dit heb ik laatst nog gehad: bod begon bij 35 euro en dan telkens met één eurootje omhoog tot 60, dus heel wat biedingen van 2 personen, de eerste stopte ermee want 60 was te hoog en die tweede verwijderd zijn bod ook en bied terug 35)
En ze zijn nog slim ook, ze beantwoorden enkel mailtjes via 2dehands zodat je hun email-adres niet terugvind.
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

milleke schreef:
philippe schreef:Aan allen,
definieer funbieder.
Die zijn er in alle soorten 8-)
- belachelijk laag bieden en dan na een tijdje berichtjes sturen van: verkoop het maar aan mij want je krijgt het toch niet verkocht.
- hoog bieden, zodat niemand goesting heeft om over te bieden, en als je dan aan hem wil verkopen verwijderen ze het bod.
- opbieden tegen iemand anders, en als die ander dan zijn bod verwijderd omdat het voor hem te hoog word, het eigen bod terug laat zakken (dit heb ik laatst nog gehad: bod begon bij 35 euro en dan telkens met één eurootje omhoog tot 60, dus heel wat biedingen van 2 personen, de eerste stopte ermee want 60 was te hoog en die tweede verwijderd zijn bod ook en bied terug 35)
En ze zijn nog slim ook, ze beantwoorden enkel mailtjes via 2dehands zodat je hun email-adres niet terugvind.
- Stelt vragen over het object, doet een bod en als je toezegt op het bod verwijderen ze het en laten ze nooit meer van hen horen... :x
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

Hallo iedereen,
Heeft iemand van jullie het begin van het programme Ten oorlog gezien?
Ik zette het juist op toen een boer een naamplaatje liet zien die hij gevonden had op zijn boerderij. Maar uit wat ik er toen uit kon opmaken, waren de stoffelijke overschotten ook gevonden? Maar hij zei dat de familie niet gezocht was?
Weet iemand iets meer?
Alvast bedankt.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
mathiasaerts
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 dec 2011 18:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door mathiasaerts »

Ik heb het ook gezien de stad Diksmuide had hem toch opgehaald?
Er waren er trouwens 2 gevonden.
Al vond ik niet dat hij het ID plaatje moest bijhouden.

De preview van volgende week was toch geweldig met die madam met al haar obussen :roll:
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ABL Slow Chat

Bericht door Yente »

mathiasaerts schreef:Ik heb het ook gezien de stad Diksmuide had hem toch opgehaald?
Er waren er trouwens 2 gevonden.
Al vond ik niet dat hij het ID plaatje moest bijhouden.

De preview van volgende week was toch geweldig met die madam met al haar obussen :roll:
Ah, dus dan toch een gekend graf?
Inderdaad een grappig filmpje, die obussen zijn wel ongevaarlijk want ze zijn leeggebrand. Heb er zelf ook al zo 1 gevonden met de metaaldetector.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
mathiasaerts
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 dec 2011 18:34

Re: ABL Slow Chat

Bericht door mathiasaerts »

Was toch even verschieten dat die Engelsman een bovo-lee-enfield in zijn koffer had. Toen hij zei dat hij iets had gekregen van een boer dacht ik meer aan een obus ofzo.
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: ABL Slow Chat

Bericht door one_O_five »

Ik verschiet van niets, en betreffende die Enfield, ik zou er dus ook niet van verschieten dat dit geregisseerd is, zo gans toevallig natuurlijk.
Gebruikersavatar
thelastofus
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 feb 2012 19:42
Locatie: Belgie

Re: ABL Slow Chat

Bericht door thelastofus »

Tuurlijk wel, Het draait allemaal rond de kijkcijfers, zelfs bij 'documentaires'...
Alles gezocht in verband met de 8ste en 17de linie
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat - le chat en général”