F-35

Ditjes en datjes over het Belgische leger.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

F-35

Bericht door Walesha »

De kogel is door de kerk: België kiest voor de F-35 maar hoe nieuw is dat?
Onze politiekers slagen er keer op keer weer in een flink stukje toneel op te voeren... al van bij het begin dat er nog maar sprake was over de vervanging van de F-16 stond het al vast dat het de F-35 zou worden. Niemand heeft daar tenander ooit één seconde over getwijfeld!
Hoe geloofwaardig is de politiek nog? :roll:

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... li=BBqiQ9V
bupi
Berichten: 1276
Lid geworden op: 27 jul 2013 09:54

Re: F-35

Bericht door bupi »

Politiek is niet geloofwaardig voor de gewone burger en daarom doen we er hier (forum ) niet aan mee .

We mogen het hier zelfs niet over politiek hebben .

Zie de regels .

Mvg. PIerre .
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: F-35

Bericht door Bram1940 »

Dag Wakesha en Pierre,

We kunnen het maar beter over ‘echte’ inhoud hebben dan de dames en heren in Brussel.

Hoe staat het eigenlijk let de ontwikkeling van de F-35? Er doen nogal wat verhalen de ronde dat het toestel nog niet helemaal op punt zou staan. En hoe snel zal de reconversie van onze piloten verlopen?

Groeten,
Bram
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: F-35

Bericht door Walesha »

Tot het begin van dit jaar waren er idd nogal wat kinderziekten te melden bij de F-35 die inmiddels allemaal van de baan zouden zijn.
Een aantal Europese landen hebben hem al een tijdje in dienst en voor zover ik het gevolgd heb zijn er vanuit die hoek geen noemenswaardige meldingen meer geweest. Ik ga er dus van uit van alle kinderziekten weggewerkt zijn.
Betreft de omscholing van onze piloten: de piloten die nu op f-16 vliegen moeten idd heropgeleid worden en dat neemt tijd in beslag. Geen idee hoelang zo'n proces duurt maar als je weet dat de eerste toestellen pas in 2023 worden geleverd zullen ook wel tegen dan de eerste piloten klaargestoomd zijn. In het totale pakket zitten ook twee simulators, ik ga er dus wel van uit dat die als eerste zullen geleverd worden, bovendien zal de omschakeling van het ene type naar het andere bij ervaren jetpiloten wel sneller gaan dan bij de opleiding van nieuwe mensen. Die laatsten moeten immers van nul beginnen.

Er werd ook gewag gemaakt als zou de F-35 zich nog niet bewezen hebben in een echte oorlogssituatie maar ik meen eerder gelezen te hebben dat de Amerikanen hem reeds in Afganistan en Syrië zouden ingezet hebben... dus ja, dat laten we dan maar in het midden.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: F-35

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

Israel ou er ook al offensief ingezet hebben, al is niet bekend waar.

Volgens de kwaliteitskrant Het Laatste Nieuws :mrgreen: zouden er nog ettelijke punten zijn die voor verbetering vatbaar zijn, waaronder een tiental ernstige ...

Groeten,
Bram
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: F-35

Bericht door wolf »

Israel heeft die toch ingezet in Syrie en zij waren toen de aanleiding dat er dat Russisch vliegtuig per ongeluk neergeschoten is
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: F-35

Bericht door Bram1940 »

Dat het F-35s waren bij dat incident, was mij wat ontgaan.

Groeten,
Bram
wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:29

Re: F-35

Bericht door wolf »

ze hebben daar de Stealth- capaciteit eens getest en schijnbaar goed gelukt voor hen, bad luck voor de russen.
PaCo: 2Codo '70-'71, rappels: '74, '81
Plaats reactie

Terug naar “ABL - algemeen - en général”