Museum Elsenborn

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2270
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Museum Elsenborn

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

Ik plan een bezoek aan het Truschbaum museum in het kamp van Elsenborn. Heeft er iemand een idee of een bezoek op voorhand moet aangekondigd worden?

Alvast bedankt.

Groeten,
Bram.
Gebruikersavatar
D.B.
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:57
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Museum Elsenborn

Bericht door D.B. »

Ik ben er een paar jaar geleden langsgeweest tijdens de openingsuren op goed geluk. Toen was het gewoon aanmelden ter plaatse en je paspoort achterlaten bij het binnengaan.
Wel moet je dan wachten tot er een medewerker van het museum beschikbaar is, want het is steeds een begeleid bezoek. Waarschijnlijk geraak je vlotter binnen als je even belt op voorhand.

Hier nog wat meer info over de openingsuren: http://www.mil.be/elsenborn/subject/ind ... nl&ID=1120 .

Groeten,
Bram.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2270
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Museum Elsenborn

Bericht door Bram1940 »

Bedankt Bram.

Groeten,
Bram.
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

Re: Museum Elsenborn

Bericht door larotje »

Wij zijn vorig jaar met de opendeurdagen van kamp Elsenborn geweest, museum was open en geen vervelende gidsen die standaard verhalen vertellen.

Mvg,
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Museum Elsenborn

Bericht door one_O_five »

Tijdens de diensturen gewoon aanmelden bij de wacht, niet geopend tijdens de weekends uitgezonderd op de open deur dagen.

[link2]Open deur 2011,http://frontsector.be/index.php/alle-ar ... 8-mei-2011[/link2]
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Museum Elsenborn

Bericht door georges-cdl »

Twee weken geleden ben ik uiteindelijk in het Museum van Kamp Elsenborn geraakt.

Bijna 2u voor het begeleide bezoek en blijf onder de indruk van dit weinig gekend museum die echt een bezoek waard is ! ! ! !

Ik bevestig dat je beter effe bel voor dat je vertrekt... ;)
Plaats reactie

Terug naar “Musea, tentoonstellingen, herdenkingen - musées, expos, commémorations”