Medailledoosje ... maar voor welke medaille?

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Medailledoosje ... maar voor welke medaille?

Bericht door VC89 »

Ik heb onlangs dit doosje gekocht omwille van het ongewone embleem op de voorzijde en hoop nu te ontdekken voor welke medaille dit is. In het doosje zat de Herinneringsmedaille van den Oorlog 1914-1918 maar het zou mij sterk verbazen dat dit de correcte medaille is.

Het doosje heeft de markering van Gustave Wolfers (1846-1919) die in 1886 de naam van zijn vaders atelier veranderd van "Guillaume Wolfers et Fils" naar "Gustave Wolfers". Pas in 1930 veranderen zijn dochters het atelier naar "Maison Gustave Wolfers". Dus moet het een medaille zijn dat tussen 1886 en 1930 bestond/ingesteld werd.

Omwille van de heraldische leeuw dacht ik oorspronkelijk aan het Herinneringskruis voor de Vrijwilligers 1830 maar deze valt niet in deze periode (1878) en een ander type doosje is hiervan gekend (kroon met daaronder 1830).

Kent iemand dit doosje en de medaille dat erbij hoort?

Mvg,
Vincent

Afbeelding

Afbeelding
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
GuyB
Berichten: 116
Lid geworden op: 26 apr 2020 21:21

Re: Medailledoosje ... maar voor welke medaille?

Bericht door GuyB »

Volgens mij Orde van de Leeuw
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Medailledoosje ... maar voor welke medaille?

Bericht door VC89 »

Hey,

Bedankt voor de reactie Guy. Het is inderdaad een doosje voor Koninklijke Orde van de Leeuw. Door wat doelgerichter te kunnen zoeken heb ik nog deze foto gevonden op het forum gmic.co.uk.

Mvg,
Vincent
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”