Iemand meer info over onderstaande items?

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
degens
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 nov 2018 11:00

Iemand meer info over onderstaande items?

Bericht door degens »

Iemand die me kan helpen met onderstaande items. Een deel heb ik al wat meer info over andere dan weer niets.. Betreffende de holster op de laatste foto's, deze lijkt me dan toch niet echt oorlogs/militair en heeft iemand zichzelf er fijn op geamuseerd of ben ik. Vrkeerd?:) Alle info is wel gekomen, Alvast bedankt! (Mijn excuses voor de niet ABL-gerelateerde items maar zaten samen in lot voor de foto). Ik heb eventueel nog extra foto's als ze niet duidelijk zouden zijn!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Websterkat
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 jan 2015 04:08

Re: Iemand meer info over onderstaande items?

Bericht door Websterkat »

1ste foto zijn allemaal onderdelen van eretekens, van links naar rechts: Herinneringsmedaille van de Oorlog 14-18; Werkweigeraar 40-45; Leopoldsorde met zwaarden (militaire versie); Kroonorde; Intergeallieerde Overwinningsmedaille 14-18; Herinneringsmedaille aan de Regeerperiode van Albert I, 1909-1934; Ijzermedaille 14-18; Gekruiste Zwaarden om op het lint te steken van Leopoldsorde, Kroonorde, Orde van Leopold II en dit voor oorlogverdiensten.
RudiS
Berichten: 115
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:09

Re: Iemand meer info over onderstaande items?

Bericht door RudiS »

De patch met de adelaar op foto 6 is van de RAF. Hij wordt op beide kanten op de mouw van de service dress gedragen.

MVG,
Rudi
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: Iemand meer info over onderstaande items?

Bericht door canadian2nd »

RudiS schreef: 07 jul 2019 00:26 De patch met de adelaar op foto 6 is van de RAF. Hij wordt op beide kanten op de mouw van de service dress gedragen.

MVG,
Rudi
't is een havik Rudi. En ze werden (worden nog steeds) gedragen op de beide mouwen bovenaan. Ze keken achteruit, dus achter de piloot om zogezegd de rug van de piloot te "dekken".

vele groeten
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
nick
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 mei 2011 20:08

Re: Iemand meer info over onderstaande items?

Bericht door nick »

Het is een adelaar, geen havik.

Groeten,
Nick

The badge of the Royal Air Force is the heraldic emblem used to represent the RAF which features an eagle superimposed on a circlet which is surmounted by a crown.
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”