Opzoeking officier

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Opzoeking officier

Bericht door Yente »

Hallo iedereen,

Zijn er hier mensen met de officieren lijsten van de 8e artillerie anno jaren 20? Een vriend van mij heeft een uniform hiervan met de initialen SV.
Aangezien op de vest ook WO1 ribbons zitten, heb ik op de site van het guldenboek de namen van het 8e artillerie afgegaan, maar geen officier gevonden met die initialen.
Alvast bedankt voor enige hulp!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Opzoeking officier

Bericht door VC89 »

Ik vrees dat dit een onmogelijke zoektocht gaat worden.

De vragen die ik mij stel zijn:

1) Zijn de rangen vermeld in het guldenboek die van tijdens de oorlog of erna? Misschien werd hij pas na de Eerste Wereldoorlog tot officier bevorderd.

2) Zat hij tijdens de Oorlog ook bij het 8e Artillerie?

3) Welke medailles staan op het uniform? Misschien kan er daar iets van afgeleid worden. (Bvb.: IJzermedaille: Al in dienst in 1914; Militair Kruis: Al minstens 25 jaar in dienst (2e klas) of al 25 jaar officier (1e klas), ...)

Mvg,
Vincent
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Opzoeking officier

Bericht door Yente »

Er zit geen ysermedaille op, dus hij moet inderdaad pas in het verloop van de oorlog er zijn bijgekomen.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Lansier13953
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 feb 2014 12:21

Re: Opzoeking officier

Bericht door Lansier13953 »

Yente,

het 8ste Artillerie werd pas gevormd op 20/12/1916 uit 2 groepen van het 2de Artillerie en een groep Howitsers 105.

succes met Uw zoektocht,
Etienne.
"AB ORIGINE FORTIS"
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Opzoeking officier

Bericht door VC89 »

Yente schreef:Er zit geen ysermedaille op, dus hij moet inderdaad pas in het verloop van de oorlog er zijn bijgekomen.
Niet noodzakelijk. Niet elke militair die deel nam aan de Slag om de Ijzer kreeg de deze medaille. De medaille werd uitgereikt aan hen die, tussen 17 en 31 oktober 1914, deel uitmaakten van het leger strijdend aan de IJzer en er uitmuntend gestreden hebben.

Bvb.: In het militair dossier van mijn overgrootvader is een negatief antwoord terug te vinden op de aanvraag van deze medaille. In het antwoord wordt wel erkend dat hij tijdens deze periode slag heeft geleverd aan de Ijzer en er zelf gewond geraakte. Toch werd de medaille hem niet toegekend.

Mvg,
Vincent
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: Opzoeking officier

Bericht door Yente »

Dat is raar, zelfs als hij daar gewond is geraakt?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”