Medailles

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Noornoud
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2016 14:47

Medailles

Bericht door Noornoud »

Dit ereteken gevonden na de dood van grootvader. Ken de betekenis niet. Gegevens: Producent De Greef Voorkant staat zoiets als M CHIEN Achteraan Miles Regis Teken voor Leopold III met de jaartallen van zijn regeerperiode. In Romeinse cijfers 1940 1945. Iemand die iets meer weet? Bedankt Noornoud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Medailles

Bericht door jef »

Het is een niet-officiële medaille voor oud-krijgsgevangenen uitgegeven door een of andere veteranen organisatie. Heb jammergenoeg nog geen diploma of brevet gezien. Misschien vind je dit ook in je grootvaders nalatenschap?
Jef
Noornoud
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2016 14:47

Re: Medailles

Bericht door Noornoud »

Bedankt voor de info. Grootvader is inderdaad krijgsgevangene geweest gedurende twee jaar. Hiervan heb ik één foto. Documenten vind ik niet, maar vermoedelijk was hij lid van een veteranengroep in of rond zijn woonplaats Rotselaar. Ik zoek langs die kant verder. Brevetten of oorkonden heb ik weinig gevonden. Zeker niet rond deze medaille. Als ik meer weet post ik het ...en laat ik het u weten. Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie. Dit lijkt me hier een enorm goede site. Paar jaar te laat op gevallen. Groeten
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”