Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door Nelis1908 »

Heren,
Ik ben diep ontgoocheld door dit forum en vooral door de lauwe reactie op de 'trolling' door een lid dat zich voordeed als een verstandelijk gehandicapte, onwetende 'gelukzak'... Maar ik ben evenzeer gedegouteerd door de nauwelijks verholen gretigheid van andere zgn. 'behulpzame' forumleden...
De discussie is blijkbaar gesloten, welnu in open ze weer bij deze. Waarom? Omdat de bedrieger straffeloos zijn gang is kunnen blijven gaan. Op andere fora was hij allang verbannen of buitengesmeten, en wel om volgende redenen:
1) een valse identiteit gebruiken
2) een vals verhaal ophangen
3) wellicht de bedoeling hebben om dik te verdienen aan heel deze constructie
De lauwe reacties in de zin van 'we zullen er het leuke maar van inzien' kan ik HELEMAAL niet appreciëren. Dit grenst aan lafheid.
Omdat het subforum 'Wat is dit' het meeste bezocht wordt, post ik deze boze reactie hier. Ik mag hopen dat andere, meer serieuze forumleden zich bij dit protest aansluiten.
In de hoop op een herleving en een hernieuwing van het 'ABL-Historyforum',

Groeten,

Nelis

P.S. Ik besef heel goed dat in dit land de Cassandra-rol spelen meestal in het nadeel van de 'klokkenluider' uitdraait. Het zij zo. Er zijn nog genoeg andere plaatsen op het Internet waar men relevante informatie vindt. Ik bedank Jean, Philippe en enkele anderen voor hun gulheid in het delen van informatie en verklaar hierbij dat ik van mijn kant dezelfde vrijgevigheid aan de dag zal blijven leggen.
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door piot1940 »

Beste Nelis,

Ik kan uw ergernis begrijpen en ben het eens met de drie eerste punten, maar ben het niet ten volle met u eens voor wat betreft de reactiesnelheid.
Iedereen die dit volgde wist eigenlijk niet goed wat aan te vangen.
Men heeft immers de tijd nodig om zoiets te onderzoeken.

Eens bekend hoe de vork in de steel zat is er toch vlug gereageerd vanwege de inrichters. Meer wens ik hier niet over te zeggen.

Laat ons gewoon hieruit lessen trekken. Een nieuwe kruistocht beginnen is niet aan de orde van de dag.
We hebben er genoeg tijd ingestoken.
Over naar het volgende topic. We zijn hier om informatie uit te wisselen, om ons soms aan elkaar te ergeren, af te spreken, te ruilen en te amuseren.


Sluit dit maar af.


M vr gr, Jean
nick
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 mei 2011 20:08

Re: Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door nick »

Dag Nelis,

Ergens begrijp ik jouw reactie en het feit dat je die wil delen... Op dit forum moeten we echter een positieve koers varen dus bij deze een warme oproep om deze discussie niet terug op te rakelen. De beheerder heeft gedaan wat van hem mag verwacht worden, een ferm slot geplaatst...

Ik heb heel bewust niet meegedaan aan de discussie daar ik doorhad dat er iets niet klopte.

Een forum is een mini-afspiegeling van de maatschappij en daar lopen nu eenmaal vogels rond van allerlei pluimage.

Er is maar één iemand die zich onsterfelijk belachelijk gemaakt heeft en da's de starter van het topic. Het siert evenwel de mensen die meegegaan zijn in de bespreking dat ze hun kennis wilden delen.

En Nelis, niemand zal jou gaan bannen omwille van het feit dat je jouw ontgoocheling hebt meegegeven via dit kanaal. Laat dit nu gewoon eventjes rusten en pik dan de draad terug op.

De wapenspreuk van de commando's is hier wel van toepassing: United we conquer.

Van harte,

Nick
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door one_O_five »

Ik heb als admin een kleine maatregel genomen en wacht nu af of er van Rommelmarkt een reactie gaat komen, indien niet probleem opgelost, indien wel los ik het probleem wel op.
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2270
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door Bram1940 »

Dag Nelis,

Ik ben, net als Philippe en Jean, één van de mensen die reageerden. Geen idee wie je bedoelt met "Maar ik ben evenzeer gedegouteerd door de nauwelijks verholen gretigheid van andere zgn. 'behulpzame' forumleden..."

Het verhaal begon al vrij ongeloofwaardig, maar goed je geeft de mensen het voordeel van de twijfel. Gaandeweg werd wel duidelijk dat er iets schortte en werp je wat visjes uit om te kijken hoe de reacties zijn. Aangezien ik die man niet persoonlijk ken, heb ik getracht om hem met een kwinkslag, na de onthulling van zijn werkelijke identiteit, ertoe te bewegen zich te verontschuldigen voor de eigenaardige stijl door, in alle openheid, actief deel te nemen aan het forum. Je kan dat laf noemen. Ik hou het eerder op de deur op een kier laten en proberen de hand te reiken.

Het enige positieve is dat het merendeel van het getoonde materiaal top is en waaruit dus toch nog iets kan opgestoken worden.

Persoonlijk denk ik dat de admin/mods hebben gedaan wat ze konden. Het was een eigenaardig verhaal en bovendien speelde de discussie zich af in het week-end. Ik neem aan dat die mensen ook een familieleven hebben en dus niet eerder konden reageren.

Ik blijf geloven in de oprechtheid van de mensen die berichten posten.

Groeten,
Bram
Nelis1908
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jul 2012 16:08

Re: Ja, wat is dit nu eigenlijk allemaal?

Bericht door Nelis1908 »

Heren,

feit blijft dat deze figuur straffeloos dit bedrog heeft kunnen plegen, wellicht met de bedoeling hier profijt uit te slaan. In principe is dit crimineel gedrag. Ik heb dit al vaker gezien op andere fora. De meest professionele moderatoren gooien zo iemand voorgoed buiten met als argument dat het gaat om een poging tot oplichting. Als hij dan probeert om terug lid te worden onder een andere naam wordt eventueel het IP-adres nagekeken om deze persoon daadwerkelijk en voor het leven te weren.
Waarom hanteert ABL-History niet dezelfde standaarden? Is dit weer typisch Belgisch? De losse eindjes laten hangen, plantrekkerij... 'Ze dronken een glas, pisten een plas en alles bleef zoals het was...' Ik begrijp uit enkele posts dat deze kerel 'een bekende' is (lees vriend) van verschillende leden, en dat daarom alles maar met de mantel der liefde moet bedekt worden. Snelsnel de discussie sluiten zodat de kous af is... Welnu, dat is gewoon platbroekerij. Ik weet niet of ik hier nog deel van wil uitmaken. Spijtig...

Nelis

P.S. Mij stoort aan de wandaad van deze figuur niet het feit dat hij deze stukken bezit (ik ben vrij van afgunst en gun iedereen alles bij het verzamelen) maar wel zijn ergerlijke poging om een twaalfjarige debiel te imiteren. Het begon hier al op Lowlands Militariaforum te lijken, met dat achterlijke taaltje...
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”