Kepie Garde Civique

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
js1
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jul 2013 16:47

Kepie Garde Civique

Bericht door js1 »

Hallo

hier de bewuste burgerwacht kepie met goudkleurige koord … een onmogelijke combinatie of artillerie vrijwilligers of ??? …

Afbeelding

mvg
Johan
Gebruikersavatar
Drackx
Berichten: 440
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:52

Re: Kepie Garde Civique

Bericht door Drackx »

Hallo Johan,
Zeg nooit "onmogelijk" maar in ieder geval is een gouden stormkoord niet evident. Evident is "rode stormband"
Ik heb al een gouden stormband gezien bij een kepie van de artillerie dus het zou eventueel mogelijk kunnen...
Trouwens, bij de burgerwacht was het allemaal privé-aankoop...dus ...veel variatie...
Jammer genoeg zijn de foto's uit die tijd niet in kleur en ook op tekeningen vind ik geen 100% uitsluitsel.
Maar...de stormband op jouw kepie ziet er naar mijn smaak ook iets te nieuw uit.
Mocht je een rode stormband tegenkomen, zou ik deze daardoor vervangen...
Daarnaast is het een "eerlijke" mooie kepie.
Groetjes,
Filip
js1
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jul 2013 16:47

Re: Kepie Garde Civique

Bericht door js1 »

hallo Filip

bedankt voor de informatie. Burgerwacht is helaas zo weinig gedocumenteerd :(

Ik ga op zoek naar een rode stormband. De kepie is idd in mooie staat en heeft een merknaam vanbinnen

Afbeelding


beste groeten
Johan
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Kepie Garde Civique

Bericht door Bram1940 »

Beste Johan,

Ik zou die gouden stormkoord niet zomaar verwijderen. Volgens mij zou ze wel eens origineel kunnen zijn. Ik heb identiek dezelfde kepie ook in een andere verzameling (van voornamelijk burgerwachtstukken) gezien met een gouden stormkoord. Zoals je weet was de burgerwacht het leger niet. Hoe mooier de uniformen oogden, hoe meer prestige die mannen konden laten gelden. Ik zou het dus zeker zo laten tot je die piste helemaal onderzocht hebt vooraleer dingen te doen waarvan je later spijt hebt.

Groeten,
Bram
js1
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jul 2013 16:47

Re: Kepie Garde Civique

Bericht door js1 »

Hallo Bram

Zal ik doen. De stormkoord is ook gedragen/gedateerd zoals de rest van de kepie. Hij ziet er alleen heel nieuw uit door de flash. Intrigerend stuk !!

beste groeten
Johan
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”