Voor mij onbekende (rug)zak...

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
popo_fireman
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:37
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Voor mij onbekende (rug)zak...

Bericht door popo_fireman »

Heren,

Is dit nu een rugzak waar persoonlijke uitrusting opgeborgen werd voor de bivak? Ik zie het op de foto's helaas niet al te duidelijk...
De khaki gekleurde (canvas en gecoate versies) ken ik.
Missen hier de draagriemen, of hoe werd deze op de rug bevestigd? Aan de Y-riem naar Amerikaans model misschien?

Alvast bedankt!
Groeten,

popo_fireman

Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Re: Voor mij onbekende (rug)zak...

Bericht door tsjokke »

[quote="popo_fireman"]Heren,

Is dit nu een rugzak waar persoonlijke uitrusting opgeborgen werd voor de bivak? Ik zie het op de foto's helaas niet al te duidelijk...
De khaki gekleurde (canvas en gecoate versies) ken ik.
Missen hier de draagriemen, of hoe werd deze op de rug bevestigd? Aan de Y-riem naar Amerikaans model misschien?
**************************************************************************************************************************************************************************
Het is alleszins onderdeel van de luchtmacht webbing uit de negentiger jaren.Misschien ook nu nog.Het is geen rugzak.
Deze zak werd op de buik gedragen. met de 2 haken werd hij bevestigd aan het riemenstel van de rugzak als ik het me goed herinner. :roll:
Deze zak werd gesloten met een ritssluiting en er was ook een handige draaglus.

Ik had al die bazaar wel maar heb hem nooit hoeven te dragen.Dus wat er verondersteld werd in te zitten weet ik ook niet.
Waarschijnlijk reserve kledij,rantsoenen en dergelijke.

Voor een goede foto zie:Het paradeplein;Mijn verzameling;Snaaip's ABL verzameling van 29 mei 2011
popo_fireman
Berichten: 112
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:37
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Re: Voor mij onbekende (rug)zak...

Bericht door popo_fireman »

Hoi tsjokke,

Bedankt voor de snelle reactie! dat zijn al iets betere beelden en met de uitleg zijn we toch al één stapje dichterbij...

Als iemand foto's heeft van zo'n uitrusting (gedragen op de man), dan zou ik ze graag hier willen zien.
Of desgewenst gemaild...

Alvast bedankt!

Groeten,
popo_fireman
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”