Hij is oververfd,nochtans is het niet echt zwart zwarte verf? in het licht eerder donkerblauw? Iemand meer uitleg?

bedankt
Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940
jaja, dat is sowiso. het wil niet zeggen omdat het een model van WO1 is dat het dan vanzelfsprekend ook gedragen is in WO1dahaka schreef:Zdh?
Zekerheids- en Hulpdiensten voor Luchtbescherming? ... dit was dan opgericht na WOI ? ..
Volgens mij niet. De conservator van het vroegere rijkswachtmuseum wist mij te vertellen dat stamnummers bij de rijkswacht hergebruikt werden. Een "laag" nummer zegt dan ook niets over de periode waarin die wachter diende.langemarck schreef:heel interessant!! de eerste van deze met een nummer dat ik zie? raar!!
kan er aan de hand van het nummer een periode geplaatst worden? normaal zouden deze dan enkel mogen bestaan in het m15 of hoogstens m20 model, maar toch niet meer in de m31!! toe zou alles sowiso al in het zwart moeten geweest zijn?
Ja Philippe, inderdaad, maar deze werden nog tot in de jaren 30 gebruikt.philippe schreef:Is toch een m15?
Mvg,
Philippe
ja idd, de uwe is een M15, geen enkel probleem.philippe schreef:Is toch een m15?
Mvg,
Philippe
homefront schreef:Jou M31 helm is toch veel feller dan de m15 helm waarmee de post werd gestart?
De helm waarmee de post werd gestart is gewoon een vroege M15 rijkswachthelm met stamnr. Niets ingewikkeld hieraan.
Wat jou felblauwe M31 hem betreft; dat is een andere zaak. Zeker geen rijkswacht en ook niet civiel. De leeuw staat er nog op. Kan ook naoorlogs bespoten zijn?