Welke Medialle?

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Welke Medialle?

Bericht door VC89 »

Ik heb onlangs deze bar op een rommelmarkt gekocht. De eerste is de zilveren medaille voor Trouwe Dienst in de Administratie en de tweede, dacht ik, de Koninklijke Huis Decoratie (ook wel "Medaille destinée a des Serviteurs des Maisons des Membres de la Famille Royale" genaamd).

Nu lijkt deze tweede alleen maar op die medaille. De medaille van de Koninklijke Huis Decoratie heeft in de groene randen, langs beide zijde, nog een rode/paarse verticale streep. Ook de gekruiste sabels zitten mij dwars.

Weet iemand van welke medaille deze tweede bar is en waarvoor die gekruiste sabels staan?

De twee onderste zijn de Herinneringsmedaille van de Oorlog 40-45 (met gekruiste sabels) en de Medaille van de Vrijwillige Strijder van de Oorlog 40-45.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
guerramundial1
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mei 2011 16:04
Locatie: Valladolid (Spanje)

Re: Welke Medialle?

Bericht door guerramundial1 »

Hallo,

Ik denk eerder dat het gaat over het Kruis der Veteranen van Leopold III:

Afbeelding


[link2]Veteranen,http://deveteran.skynetblogs.be/[/link2]

[link2]Nationaal Eenheidsfront der Oudstrijders,http://www.funacv.be/[/link2]

Een niet-officiële medaille waarop palmen en zwaarden konden worden geplaatst.

MVG

Wim
Ter herinnering van mijn grootvader Marcel Darcis (º 1896, + 1979), 1ste Sergeant Oorlogsvrijwilliger, 2º Regiment Karabiniers, II Bataljon, 8ste Companie. 1915-1918
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Welke Medialle?

Bericht door VC89 »

Dat zou hem wel eens kunnen zijn. Bedankt
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Wat is dit ??? Identification”