Fort III Borsbeek

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Fort III Borsbeek

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 17 Aug 2010 12:01
hummer schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Fort III Borsbeek

Bericht door Paddy »

Paddy schreef:Afbeelding

Is dit toegankelijk?
Grenadier schreef:Wel dat doet echt pijn aan't hartje om te zien hoe een historisch monument zo staat de verkommeren (maar daar zijn wij Belgen goed in...). Zet dit fort ergens in Groot Brittanie bvb en dat wordt liefdevol gerestaureerd en onderhouden. Gelukkig is men stillekes aan bezig om de andere Brialmont forten terug op te knappen. Maar er zijn nog kleinere werken van de verdediging rond Antwerpen die staan te vervallen (en niet alleen rond Antwerpen, Dendermonde doet ook geweldig zijn best om z'n militair verleden te verwaarlozen).

Groetjes,

Wim2
hummer schreef:
Gepard schreef:Fort is niet toegankelijk. :(

Mooie hond, den uwen?
Wij hebben ook zo een exemplaar lopen. 8)
ik ga elke dag wandelen op het fort, dus denk ik toch dat toegankelijk is
enkel binnenin de gebouwen zijn verenigingen, vleermuizenreservaat, imker, hondenschool, schietclub... maar mits toestemming ook toegankelijk

als je een toer wil, ik ken het fort op mijn duimpje, er zijn veel verscholen plekjes, zo ben ik ooit samen met mijn hond 3 meter diep in een verborgen gang gevallen !!! dus ik ken echt elk plekje :wink:

dit is inderdaad mijn hond, en beste vriend :wink:
Belg1914 schreef:Fort 3 heeft ook iets uniek: de gecreneleerde escarpegallerij (ze beletten de beklimming van de escarp en vervolledigen aldus de hindernis geboden door de gracht. Daarbij zorgen de geweerschietgaten voor een aanvullende grachtverdediging.
Afbeelding
Grenadier schreef:Klopt Rudi, Fort 3 was het eerste fort dat gebouwd werd (van de gordel van 8, hiervan is enkel Fort 1 afgebroken), de plannen zijn daarna lichtjes aangepast omdat men vond dat die gecreneleerde escarpegallerij toch niet zo'n goed idee was (men kon ze te gemakkelijk met rechtstreeks vuur beschieten waardoor ze te kwetsbaar was).

Groetjes,

Wim2
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Fort III Borsbeek

Bericht door Paddy »

hummer schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
4deLinie schreef:Frappant is hoe snel het fort werd geklasseerd als monument, enkel om de verlenging van de startbaan te beletten, van het nabij gelegen vliegveld van Deurne, dit terwijl jaren lange teloorgang aan de orde was. ooit was het zelfs het gemeentelijk recyclagepark van Borsbeek daar gevestigd !

MG
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “Belgische Forten, bunkers & stellingen - fortification belge”