Kazerne Kol.S.B.H.Housman

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprotje
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2011 20:54
Locatie: Welle

Kazerne Kol.S.B.H.Housman

Bericht door sprotje »

De kazerne Kol.S.B.H.Housman gelegen in Antwerpen Luchtbal verbleef het 6de Linie infanterie waar ik in 1966 gedurende het volle jaar verbleef of zoals gezegd wordt gelegen. Naast de kazerne lag het 'ABC' terrein waar we veel gingen oefenen (of met de chef zijn voeten spelen) Die verdomde hindernisbaan lag naast het voetbalplein. Dat is nu blijkbaar allemaal verdwenen, behalve de kazerne die nu, volgens gegevens van de stadsdienst, gebruikt wordt voor de politieschool.
Of men dat nu kan bezoeken dat weet ik niet zou wel eens tof zijn!
Het verleden mag men niet vergeten
Gebruikersavatar
geert45
Sponsor 2022-2023
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jun 2011 15:49

Re: Kazerne Kol.S.B.H.Housman

Bericht door geert45 »

Ik heb er gelegen, lichting 1963 tot 1964 1ste Compagnie, met de beruchte CSM Van Damme André, ik heb er zelfs nu nog contact mee. Toen deden er al geruchten de ronde dat het 6de Linie er zou verdwijnen en bestonden er plannen om er een soort hospitaal te maken voor de haven arbeiders.
Ik ben er zelf niet naar de politieschool geweest, maar we gingen er toen wel al schieten. De schietstand was toen reeds volledig omgebouwd.
Van collega's die er later politieschool liepen, vernam ik dat er niet enkel de politieschool was, maar ook een gewone school en nog wat andere diensten.
Ik denk zelfs, dat de politieschool er ondertussen ook is verdwenen en dat de opleiding doorgaat in de oude RW-kazerne, langs de A12 te Wilrijk
Geert
Plaats reactie

Terug naar “Kazernes van het Belgische leger - casernes de l'armée belge”