Kwartier Claser - Lüdenscheid

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Kwartier Claser - Lüdenscheid

Bericht door RSMCI »

Als ex-lüdenscheider en er als verantwoordelijk infrastruktuur(KL) te werk gesteld kan ik bevestigen dat er over de CLASER kazerne weinig bekend is.
Die zou uit grotendeels houten barakken hebben bestaan, door de Wehrmacht gebouwd als "Depot Wefelsohl" benoemd.
Na de WWII door de Britten gebruikt en overgedragen aan het Belgisch leger.
Werd verlaten tijdens de reorganisatie in 70/71, door een brand verwoest en opgenomen in het nieuwe verkaveld gebied Wefelsohl(gelegen tussen de Herscheiderlandstrasse - CMC en Hellersen).
Vandaag staat er oa. de THEODOR HEUSS REALSCHULE.

W.
RES NON VERBA
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Kwartier Claser - Lüdenscheid

Bericht door Exjager »

Ben al jaaaaaaaaaaren op zoek naar een foto van dit Kwartier...tevergeefs tot nu toe :(
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
johnwifi
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 dec 2012 16:42

Re: Kwartier Claser - Lüdenscheid

Bericht door johnwifi »

Tijdens mijn aanwezigheid in Hellersen, werd de wacht regelmatig uitgevoerd door de 261 Mun.
Op zo'n dag vertrok van uit het kwartier een vrachtauto Bedford naar de Clazer. De korporaal van dienst had gezien dat ze bij het verlaren van het kwartier gevolgd werden door een grote limousine. Als ze aan de Clazer kwamen werd de poort geopend door de afgaande wacht, de camion reed binnen gevolgd door de limousine. De vrachtauto stopte, de poort werd onmiddellijk gedicht en de limousine werd geblokeerd. Bij controle bleken 2 officieren en 2 onderofficieren in het voertuig aanwezig, in uniform en van de SOXMIS. Deze zijn in hun voertuig blijven zitten en na de nodige telefoontjes is er een Brits officier per helicopter uit Dortmund gekomen om ze bevrijden met de nodige diplomatische gevolgen. De korporaal kreeg 8 dagen extra verlof
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4379
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Kwartier Claser - Lüdenscheid

Bericht door Exjager »

johnwifi schreef:Tijdens mijn aanwezigheid in Hellersen, werd de wacht regelmatig uitgevoerd door de 261 Mun.
Op zo'n dag vertrok van uit het kwartier een vrachtauto Bedford naar de Clazer. De korporaal van dienst had gezien dat ze bij het verlaren van het kwartier gevolgd werden door een grote limousine. Als ze aan de Clazer kwamen werd de poort geopend door de afgaande wacht, de camion reed binnen gevolgd door de limousine. De vrachtauto stopte, de poort werd onmiddellijk gedicht en de limousine werd geblokeerd. Bij controle bleken 2 officieren en 2 onderofficieren in het voertuig aanwezig, in uniform en van de SOXMIS. Deze zijn in hun voertuig blijven zitten en na de nodige telefoontjes is er een Brits officier per helicopter uit Dortmund gekomen om ze bevrijden met de nodige diplomatische gevolgen. De korporaal kreeg 8 dagen extra verlof
Straf verhaal :!:
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Plaats reactie

Terug naar “Kazernes van het Belgische leger - casernes de l'armée belge”