Nieuwe NSB medaille

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Nieuwe NSB medaille

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 16 Mrt 2011 11:24
jef schreef:Voor mijn collega's verzamelaars van eretekens, heb onderstaand artikel uit het NSB strijdersblad van februari/maart 2011 geplukt.

Afbeelding[/URL]



Deze "nieuwe" medaille lijkt verdacht veel op oudere modellen. Ben aangesloten als sympatisant en ik probeer via de lokale secretaris meer te weten te komen over vroegere uitgaves.

Afbeelding

Onderaan andere NSB eretekens. Voor alle duidelijkheid dit zijn alle niet-officiele medailles.
Afbeelding

Met vriendelijke groeten,
Jef
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Nieuwe NSB medaille

Bericht door Paddy »

marcbrans schreef:Interessante informatie Jef! [smilie=thumbsup.gif]
Die medaille met "union professionele" kende ik nog niet???
Hopelijk verkrijg je de nodige info.

Marc
jef schreef:Ik hoop het ook, Marc..... hopelijk, draait het administratief molentje gesmeerd. Het is nu dat het moet gevraagd worden, ...wanneer het ijzer heet is.
Jef
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Nieuwe NSB medaille

Bericht door jef »

Beste Marc,
Dank zij het rememberke van Paddy ( was het eigenlijk vergeten :oops: )deze regelemetering ivm NSB medailles.
Oei, wanneer ik het document wil bijvoegen verschijnt er een tekst in het rood: de extensie doc is niet toegestaan.

Geef me misschien je mailadres met een PB dan FW ik het geval naar je toe.
Groeten,
Jef
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Nieuwe NSB medaille

Bericht door VC89 »

Even een oud topic laten heropleven ...

Ik heb net een NSB medaille in de bus gekregen. Deze lijkt sterk op het nieuw model maar heeft naast de naam van de vereniging ook 1914-1918 staan. Het lijkt mij sterk dat ze in 2011 nog eretekens maakten voor enkel oud-strijders van 14-18.

Ook is het een demi-taille i.p.v. een normale grote.

Het formaat en de jaartallen doen mij vermoeden (en hopen :)) dat dit ereteken uit de beginperiode van de NSB komt.

Weet er iemand meer van dit ereteken of een andere mening?

Vincent

Afbeelding

Afbeelding
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”