welke onderscheiding is dit?

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Christfried
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2019 17:51

welke onderscheiding is dit?

Bericht door Christfried »

Beste allemaal,
Al bijna mijn hele leven heb ik een medaille in mijn bezit, waarvan ik niet weet wat het is. Wat ik wel weet, is dat het iets met de 4e lanciers te maken heeft. Weten jullie voor welke gelegenheid deze gemaakt is, en hoe die ik ooit heb kunnen verwerven. Kunnen jullie mij daarin helpen?
60940967_2354441581244139_5924251281332895744_o.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: welke onderscheiding is dit?

Bericht door canadian2nd »

Herinneringsmedaille van de mars Leger-Natie uit 1978.
Eens googelen ....

mvg
Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Christfried
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2019 17:51

Re: welke onderscheiding is dit?

Bericht door Christfried »

bij welke gelegenheden mag ik dit versiersel dan dragen?
Gebruikersavatar
canadian2nd
Sponsor 2022-2023
Berichten: 1863
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:07
Locatie: Bachten de Kupe

Re: welke onderscheiding is dit?

Bericht door canadian2nd »

Zelf een gegoogeld :

(1) Medailles verleend ter gelegenheid van marsen van de Landmacht (MESA of Vierdaagse
van de Ijzer). Zij mogen worden gedragen tot 31 december van het jaar dat volgt op
het jaar van de deelname aan de mars, behalve voor het personeel dat drie keer heeft
deelgenomen aan dezelfde mars en voor wie de permanente dracht is toegestaan. Deze
zelfde regels zijn van toepassing op het “Vierdaagse Kruis” verleend ter gelegenheid van
de internationale mars van Nijmegen.
(2) Deze medailles zijn geen eervolle onderscheidingen


Als je dus geen militair meer bent mag je alle medailles dragen bij om het even welke gelegenheid ! België is een vrij land, dus alles (of toch bijna alles) mag hier ... weet wel : veeeeeeel medailles wegen wel veeeeeeeeeel ... en je linkerzijde van je jas zal dan zeker doorhangen.

met vriendelijke groet !

Jan
In memoriam mijn opa Gerard : Soldaat 4 Li 1932-33 / 18d veldtocht (23 Li) / KG gemaakt bij Gent / Eind 1944 : vrijwilliger bij 1005e Tpt Coy / Gesneuveld voor België t.g.v. V2 inslag te Hove op 31-1-1945. I will always remember him ....
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: welke onderscheiding is dit?

Bericht door RSMCI »

canadian2nd schreef: 29 mei 2019 19:08 Zelf een gegoogeld :

......

Als je dus geen militair meer bent mag je alle medailles dragen bij om het even welke gelegenheid ! België is een vrij land, dus alles (of toch bijna alles) mag hier ... weet wel : veeeeeeel medailles wegen wel veeeeeeeeeel ... en je linkerzijde van je jas zal dan zeker doorhangen.

Eventjes een rechtzetting : ALLE medailles mag je NIET dragen als niet-militair/militair. De nationale ordes, de eretekens voor anciënniteit, buitenlandse opdrachten, oorlogsmedailles, .... dus ALLE eretekens waar een officiële oorkonde is uitgereikt ter persoonlijke titel mogen enkel gedragen worden door de persoon zelf. Dus toch maar voorzichtig en nakijken/navragen.

W.
RES NON VERBA
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”