Combattant Volontaire d'Outre-Mer

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Combattant Volontaire d'Outre-Mer

Bericht door VC89 »

Wie kan er mij meer vertellen over dit ereteken?

Het enige wat ik weet is dat het geen officieel ereteken is en dus vermoedelijk door een oud-strijders of veteranenvereniging is uitgegeven. Ik ben zelfs niet zeker of het wel Belgisch is.

Dank bij voorbaat,
Vincent

P.S. Foto is van internet. Ik heb nog geen tijd gehad om mijn exemplaar te fotograferen.

Afbeelding
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
jef
Sponsor 2022-2023
Berichten: 787
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:11

Re: Combattant Volontaire d'Outre-Mer

Bericht door jef »

Dag VC 89,
Hierbij een scan van de medaille in mijn verzameling. Belgoman, een user op dit forum (iemand die weet waar Abraham de mosterd haalt) vermoedt dat deze medaille frans is. Meer weet ik niet....De verkopen maakte me wijs dat het iets zou te maken hebben met Korea???
Hopelijk kan er iemand op dit forum een scan van de bijhorende documenten tonen. :?:
korea.jpeg
[attachment=0]
vriendelijke groeten,
Jef
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: Combattant Volontaire d'Outre-Mer

Bericht door VC89 »

Vond dit op een tweedehands site onder de titel "Abbl lot ex yougoslavie bosnie medailles". De bars zijn overigens "Former Yugoslavia" op de Nato medaille en "SFOR" en "KFOR" op de Herinneringsmedaille voor Buitenlandse Opdrachten of Operaties.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”