onbekend in gouddraad

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
The Bartman
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:24

onbekend in gouddraad

Bericht door The Bartman »

Iemand enig idee van welke het zijn.

En Kraagspiegels of voor op de mouw

Alvast bedankt

Mvg, Bart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door Yente »

Frontstrepen?
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
piot1940
Berichten: 1024
Lid geworden op: 29 mei 2011 16:02
Contacteer:

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door piot1940 »

Frontstrepen in gouddraad voor officieren is in eerste instantie een goede richting maar ... die zitten dan wel rechtstreeks op de mouw of op een stukje khaki stof, niet op een witte achtergrond.
De achterkant lijkt me een papieren of katoenen backing, dus ik denk in Engelse richting of aldaar geproduceerd.

m vr gr, Jean
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door Stef »

Jean lijkt me in de goede richting te zitten ;)
Ik heb bijna identieke frontstrepen op een Brits gemaakte service dress voor een griffier van het Belgisch militair auditoraat in the UK (1940-1944)
Fidelitas et Superbia
The Bartman
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:24

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door The Bartman »

Hallo Yente,

Dit was ook mijn eerste gedacht, doch de vorm deed mij dan weer aan kraagspiegels denken.

Jean, Dit zou wel eens kunnen want ik heb een originele HQ badge uit wo2 van de 2 Special Service Brigade en
deze heeft dezelfde backing (beiden zijn in katoen).

En het was daar dat ik een beetje overviel, kon ze niet direct thuis brengen in de Britse kentekens.

Nu ik weet niet, vanaf welke graad werden die in gouddraad gegeven, en waren de frontstrepen in Engeland
dezelfde als deze voor België (dan bedoel ik voor onze Militairen daar).

Alvast dank aan iedereen.

Mvg,Bart
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 mei 2011 15:01
Locatie: Bree

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door Stef »

The Bartman schreef:Hallo Yente,
Nu ik weet niet, vanaf welke graad werden die in gouddraad gegeven, en waren de frontstrepen in Engeland
dezelfde als deze voor België (dan bedoel ik voor onze Militairen daar).

Alvast dank aan iedereen.

Mvg,Bart
De militairen daar moesten nieuwe uniformen hebben, ze kochten/kregen ? Britse uniformen maar deze moesten voorzien zijn van Belgische kentekens. Deze zijn natuurlijk moeilijk te verkrijgen in Engeland dus was er Britse productie van Belgische kentekens. De Belgische leeuwtjes van Britse productie zijn daar ook een mooi voorbeeld van!

Ik denk dat iedereen die het recht had op frontstrepen deze op zijn uniform liet zetten.
Enkel officieren (vanaf onder luitenant?) hadden een service dress vermoed ik, de gewone soldaten hadden hun battledress...

zie hier een foto van Victor van Strydonck de Burkel Bevelhebber van de Belgische troepen in Groot Brittanië, de frontstrepen zijn duidelijk zichtbaar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Victor_van ... TR1113.jpg

uit mijn collectie:
Afbeelding
Fidelitas et Superbia
Patric
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2013 13:06

Re: onbekend in gouddraad

Bericht door Patric »

Voortgaand op de kleur van de achtergrond denk ik dat de strepen bedoeld zijn om op een grijs uniform te worden bevestigd.
En dan denk ik in eerste instantie aan een Duits of Italiaans uniform, ofwel een civiele organisatie

Patric
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”