Vraagje bij medailles

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Vraagje bij medailles

Bericht door Paddy »

Bericht Geplaatst: 11 Apr 2011 13:52
eaw458 schreef:Hallo,

Heb van 't weekend een setje medailles cadeau gekregen, en had daar een paar vraagjes bij:

Afbeelding

1. Welke medaille is medaille nummer drie? Lijkt me een niet officiele medaille van de NSB?
2. Kunnen deze een groep van eenzelfde persoon zijn? Zonder papierwerk zeg je natuurlijk wat je wil, maar zit er enige logica achter?
3. En wat zou je dit zo schatten? Ik zie zo dat een herinneringsmedaille zo'n 15-20 euro kost. Is dat zo?

Met dank,

Walter
Paddy schreef:Als de persoon voor 1932 militair of in staatsdienst was, in 1940 combattant en mee trok naar Groot-Brittannië om dienst te nemen bij de "Brigade Piron", en niet te vergeten, lid was van de NSB kan dit inderdaad van één en dezelfde persoon zijn. :?
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Vraagje bij medailles

Bericht door Paddy »

Frans schreef:Ik hoop dat het nog leesbaar is, maar volgens mij hoefde men niet noodzakelijkerwijze in Groot Brittanie geweest te zijn om de medaille militair strijder te bekomen, op de scan staat aangegeven waar men aan moest voldoen.

mvg,

Frans

Afbeelding
eaw458 schreef:Thx, Frans.

Aan niet zoveel dus. Kaart met opgave oorlogsdiensten en niet bij de zwarten geweest zijn, is precies al genoeg.

Walter
Frans schreef:als ik de gevraagde criteria zie denk ik dat ook, maar om de een of andere reden wordt vrijwel altijd Groot Brittanie bij deze medaille genoemd.


mvg,

Frans
jef schreef:Hallo Walter,
Wat de Herinneringsmedaille regering Koning Albert betreft: op de zijkant, dus de dikte van de medaille is een stempeltje van de fabrikant geslagen. PD voor Paul Degreef, F voor Fonson, W voor Wolfers en VL voor Van Larebeke. Zo weet je ook wie deze medaille geslagen heeft.
groeten,
Jef
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”