Ridder in de kroonorde met zwaarden

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Koen226
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:22
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Ridder in de kroonorde met zwaarden

Bericht door Koen226 »

Deze medaille heb ik al een hele tijd geleden gekocht,
volgens de verkoper was het een model van 14-18.
Klopt dit of heb ik me in de luren laten leggen? :oops:
Ik heb zelf al wat opgezocht maar ik raak er niet uit.

Afbeelding

Afbeelding
Herr Fritzkopf
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 jul 2011 21:20

Re: Ridder in de kroonorde met zwaarden

Bericht door Herr Fritzkopf »

Normaal klopt het wel hoor, orden met zwaarden zonder jaartal zijn uitgereikt voor verrichtingen tijdens 14-18. Voor 40-45 en Korea staat er een balkje met de jaartallen boven de zwaarden (enkel bij Korea staat er "Corree-Korea")

Volgens wikipedia :
Er zijn ook linten van Ridders en Officieren in de Kroonorde met een kleine gesp met de jaartallen "40-45" of de aanduiding "Corée". Deze gespen staan in verband met verdiensten tijdens de Tweede Wereldoorlog en de Korea-oorlog.
Militairen dragen wanneer zij Ridder of Officier zijn gekruiste zwaarden op het lint van de Kroonorde. Deze zwaarden worden ook op de linten van de palmen en de medailles aangebracht. Officieren in de Kroonorde dragen deze zwaarden boven het rozet op het lint. Een Commandeur in de Kroonorde bevestigt zijn zwaarden op de beugel van de cravatte, het lint waaraan met het versiersel om de hals draagt
Laatst gewijzigd door Herr Fritzkopf op 27 okt 2012 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ter ere van mijn overgrootvader Eduard V.R (15 maart 1883 - 17 december 1959 Kalken) Soldaat in het 1e Li en het IIIe bataljon C.T./T.E. ,Titularis van 8 frontstrepen.

"A rich man's war and a poor man's fight"
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Re: Ridder in de kroonorde met zwaarden

Bericht door Paddy »

Zie ook: [link2]Belgische Ordes met gekruiste zwaarden op het lint,http://ablhistoryforum.be/viewtopic.php ... 583&p=5811[/link2]
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Koen226
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:22
Locatie: Heist op den Berg
Contacteer:

Re: Ridder in de kroonorde met zwaarden

Bericht door Koen226 »

Ok jongens, bedankt om dat even te verduidelijken.
We zijn weer wat wijzer geworden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”