battle dress

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
nicolas rs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2012 12:52

battle dress

Bericht door nicolas rs »

heb zondag 2 battle dress'sen kunnen kopen op een rommelmarkt , dateren ergens van uit einde jaren 40 of begin jaren 50 beide jassen hebben kraagspiegels van de jagers tevoet bezitten op beide mouwen 16é panterdivisie op 1 jasje zitten er sergeant strepen op de mouwen , en van dat jasje zitten er op kraagspiegels koperen wielen ( foets wiellen denk ik ) op de epuletten kroontjes en cijfer 1 het ander jasje heeft enkle de kraagspiegles en de 16é op de mouwen en is een maat kleiner , de DB broeken ; 1 belgiese met kaartenzak voor op het been , zelfde stof als jasje , en ander debk ik dat het ee canadeese broek i broek naat naar meer mostert kleur maar is ook het P40 model( jammer van de motschaade ) , iemand nog een iedee ? en hoe kan ik deze wassen ?? want tis woll
larotje
Berichten: 215
Lid geworden op: 05 jun 2011 17:24

Re: battle dress

Bericht door larotje »

Dat gaat heel goed. heb het zelf al een paar keer gedaan.
In de wasmachine op het wolwaspragramma met koud water en een beetje wasmiddel erbij gaat het perfect. Om het te drogen hang ik het op voorhand al in de plooi op de kapstok in hoeverre het gaat.
Wanneer het droog is, pers ik alles op de ouderwetse manier op. Met natte doek ( die je tussen door terug nat maakt) en het strijkijzer op katoenprogramma. Na het persen nog eens laten drogen.
Er kruipt in het persen van de BD's wel wat tijd in maar het resultaat is nadien wel prachtig.

mvg,
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”