vraagje eretekens

Badges, insignes, brevetten, medailles, onderscheidingen, nationale orden etc.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
jojo12
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2012 07:57

vraagje eretekens

Bericht door jojo12 »

Ik heb onlangs op deze website: http://www.mauquoy-shop.com gezien dat je ook
oorlogseretekens kan kopen(bestellen). Zoals bv: medaille van de gewapende weerstand of herinneringsmedaille Albert I.
Mijn vraag is deze: zijn dit officiele eretekens en is de kwaliteit zoals de eerste uitgave van deze eretekens?

Zou er iemand me wat meer uitleg kunnen verschaffen,aub.
Alvast bedankt.
Mvg johan
milleke
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 mei 2011 16:06

Re: vraagje eretekens

Bericht door milleke »

Het zullen wel de officiele eretekens zijn en de kwaliteit zal ook wel in orde zijn,
maar de prijs is zwaar overdreven, die vind je overal aan een veel zachter prijsje.
VC89
Berichten: 168
Lid geworden op: 18 jun 2011 01:18

Re: vraagje eretekens

Bericht door VC89 »

Vele Belgische medailles worden meestal niet door de regering gegeven (staat meestal letterlijk in de oprichtende KB). De titularis krijgt wel gratis een oorkonde van de regering maar moet de medaille zelf aankopen. Mauquoy is een van de fabrikanten waar je deze kunt aankopen. De medailles kunnen, naargelang de fabrikant, verschillen tonen. Zelfs bij een zelfde fabrikant kunnen, naargelang de periode, ook verschillen voorkomen.
Dus zelfs bij de "eerste uitgaven" kunnen er kleine verschillen voorkomen.
Ter Herinnering van mijn overgrootvader Grégoire A. Vermeylen (2e Karabiniers, 1914) en mijn grootvader Joseph G. A. Vermeylen (33e Artillerieregiment, 1940).
Gebruikersavatar
anthony
Berichten: 261
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:35
Locatie: Ichtegem
Contacteer:

Re: vraagje eretekens

Bericht door anthony »

Commandeur in de Kroonorde kost bij het een 133€... in de milshop kost hij er 35€!
Dan is er ook nog Eekelers-Centini (http://www.eekelers-centini.be). Dit merk zie je zo goed als altijd staan op de diminutieven van medailles (op de slides).
Daar kost de Commandeur in de Kroonorde 142€....

Mocht ik oorlogsmedailles verzamelen zou ik originele zoeken, want de prijs voor die nieuw geslagen vind ik een beetje hoog.
Mvg,
Anthony Degrande
Plaats reactie

Terug naar “Insignia, medailles, onderscheidingen ... insignes, médailles, décorations”