BELGIUM word verwijderd van de huidige SD

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

BELGIUM word verwijderd van de huidige SD

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 03 Mei 2011 19:40
Snaaip schreef:BELGIUM word verwijderd van de huidige Service Dress vanaf 1 juli 2011.
anthony schreef:
Exjager schreef:Denk dat het Belgisch vlagje bij het naamplaatje de reden is.
Dat klopt!
one_O_five schreef:En het vermijdt communitaire problemen ...
Snaaip schreef:
ringo schreef:was dat vroeger niet reeds zo? Ik meen me te herinneren dat op de eerste groene SD's ook geen "Belgium" te lezen stond...

Vind da persoonlijk jammer, is een beetje van onze eigenheid die verloren gaat!
Dat was het idd toen ook zo. Geen Belgium. Ik vind het persoonlijk ook jammer. Het is voor mij het mooiste van het complete uniform. Belgium.
Binkske007 schreef: Én de Belgische vlag op de mouw, die moest ook al van de gevechtskledij, andere landen dragen die vlag op de mouw met fierheid, maar in onsl AA BEE EEL-leke moet ze er alweer eraf.
Zeer belangrijke beslissingen die onze bazen nemen.
Zo weet ik van uit een ver verleden dat er bij een belangrijke parade (nog met de groene linnen pakken), de broeken moesten voorzien zijn van een fijne gestikte meet in plaats van de plooi van het strijkijzer.
Iedereen moeder of madam aan het werk gezet om een fijn biezeke te stikken en een beetje later moesten die er alweer uit gehaald worden.

Zoals reeds gezegd : z eer belangrijke beslissingen die onze bazen nemen.
one_O_five schreef:Hey Binkske, zwijg me van die gestikte plooi in de groene linnen broek, beslissing van de CO of de RSM, toegestaan of verplicht al naar gelang ... en doet een sukkelaar mutatie en in de volgende eenheid is die plooi dan weer verboden ... niet meer uit te strijken en alle broeken de vuilbak in.

Op gevechtskledij geen kleurtjes kan ik wel appreciëren maar dan het US systeem, zwart geborduurd zou eigenlijk wel moeten.
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Plaats reactie

Terug naar “1952- tot heden, UNO of US stijl - les modèles ONU ou US”