Mijn uiteindelijke passie....

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Mijn uiteindelijke passie....

Bericht door georges-cdl »

Mijn uiteindelijke passie is "BLuM & Light Avi vliegvelden infrastruktuur" (BAKA en BAKI inklusief) ! ! !
Plannen van de gebouwen, rol en startbanen, bebakening, etc... alsook foto's daarvan !
Voor zo'n hobby tel je (zeer) weinig amateurs.
Maar als je de evolutie bestudeerd van de waarom v/d verbouwingen door de jaren heen, kom je een hele hoop interessante info tegen...

Heb een achtergelaten archief van Bierset ontdekt in de Kazerne de Cubber (Bierset)... uiteindelijk 56 dozen na het sorteren van 2 volle paletten.
Dit archief is toegankelijk.

Ben bezig met het archief van BAKA (ex-Zutendaal) te klasseren, waarschijnlijk 100 dozen ?
Ben er al één jaar mee bezig en wij zijn nu ander vliegvelden archief aan het redden... een goed plan om mijn pensioen dagen te vullen ! ! !

Ben nu bezig wat info te zoeken over het vliegveld van Brasschaat...

Als jullie foto's hebben van vliegvelden gebouwen, zijn ze welkom !
ABL
Berichten: 144
Lid geworden op: 13 jun 2011 10:42

Re: Mijn uiteindelijke passie....

Bericht door ABL »

Op dit moment staan alle gebouwen er nog zoals toen de basis nog in gebruik was door jet Li Av.

In het kazerne gedeelte zit nu nog het C.E.M., in de hangaars (die van de Alouttes en waar de brandweer zat) zit nu het artilerie museum.

het gerucht gaat hier in Brasschaat dat op de plaats van de kazerne gebouwen, een creamatroium zou komen.........

waar het CEM dat naar toe moet?????

gr/ABL
georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Mijn uiteindelijke passie....

Bericht door georges-cdl »

ABL

Inderdaad, de CEM verhuisd in de komende maanden... dus tijd om foto's te nemn van de gebouwen voor ze eventueel gsloopt worden !

De co,ntroletoren blijkt gered te zijn en zal door het "Arty Museum" beheerd worden ?
Daarvan heb in nog geen bevestiging... ik wacht op een antwoord één van deze dagen ?
Plaats reactie

Terug naar “De Luchtmacht”