Landcent Type

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Re: Landcent Type

Bericht door tsjokke »

Ik vermoed dat hier de landstrijdkrachten bedoeld zijn die toegewezen waren aan de NATO(de latere BSD strijdkrachten)
LANDCENT=land forces central europe(geallieerde landstrijdkrachten centraal europa,een onderdeel van de NAVO.)
Gebruikersavatar
tsjokke
Berichten: 304
Lid geworden op: 29 mei 2011 19:28

Re: Landcent Type

Bericht door tsjokke »

Hallo tsjokke,

Hoe gaat het er mee? Bedankt, zoals steeds, voor de toelichting. Wat ik mij eigenlijk afvraag is of ze met Divisies van het Landcent - Type bedoelen het aantal divisies, Brigades, eenheden, etc, of dat dit eerder slaat op de samenstelling van iedere Div, Bde, etc volgens een bepaald model?? Allez ge kunt een voetreis naar Scherpenheuvel winnen .... :D[/quote]

Wat mijn persoontje betreft :Null problemo!! :lol:
Als er in die publicaties gesproken wordt van divisies van het Landcent type zal dat een reflectie zijn van het taalgebruik gebruikelijk tussen de Belgische staven en bij de regering.
Deze term zal gebruikt zijn om duidelijk te stellen dat het over divisies gaat zoals door de NATO bedoeld(en geeist).Deze zullen denkelijk groter zijn qua getalsterkte dan de gebruikelijke Belgische divisie.En misschien is ook een verdere gedetailleerde samenstelling bepaald.Meer moet er m.i. niet achter gezocht worden.De details zijn voor de uitvoerende legerchefs.
Plaats reactie

Terug naar “De Landmacht”