eenheid grootvader

De legerdienst 1945-1992 in 't algemeen en de Belgische Strijdkrachten in Duitsland.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gesloten
Gebruikersavatar
ABLcollector50s60s
Sponsor 2022-2023
Berichten: 236
Lid geworden op: 06 apr 2019 16:48
Locatie: Klerken

eenheid grootvader

Bericht door ABLcollector50s60s »

Hallo allemaal,

Is er iemand die aan de hand van deze foto's kan achterhalen bij welke eenheid mijn grootvader zat. Ikzelf kan het hem niet meer vragen wegen zijn dementie. Dit is ook het enige wat ik nog van zijn diensttijd heb. Mijn moeder herinnerd zich ook nog een baret met een rood lapje (infanterie) maar die zou vele jaren geleden zijn verloren gegaan in de verhuis. Ikzelf denk aan het 4e linie omdat dat insigne het best overeenkomt met die op de foto's.
Ik weet ook nog dat hij bij de trouw van Bouwdewijn bij het paleis op wacht was. Mocht u mij kunnen helpen, laat dan alstublieft iets weten.
opa dienst 3.jpg
foto opa diensttijd.jpg
foto opa diensttijd 2.jpg
Groeten

Michiel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ben altijd geïntreseerd in alles wat met het Belgisch leger te maken heeft uit de jaren 50 en 60.
Gebruikersavatar
ABLcollector50s60s
Sponsor 2022-2023
Berichten: 236
Lid geworden op: 06 apr 2019 16:48
Locatie: Klerken

Re: eenheid grootvader

Bericht door ABLcollector50s60s »

Ik heb ondertussen het dossier opgevraagd. Ze vonden een stamboekkaart op zijn naam waarop 6e linie staat. Hier mag dus een slotje op.
Ben altijd geïntreseerd in alles wat met het Belgisch leger te maken heeft uit de jaren 50 en 60.
Gesloten

Terug naar “Dienstplicht & BSD - le service militaire & FBA”