303 BN LOG Lange Leemstraat Antwerpen

De legerdienst 1945-1992 in 't algemeen en de Belgische Strijdkrachten in Duitsland.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
arsenaal72
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2016 14:04

303 BN LOG Lange Leemstraat Antwerpen

Bericht door arsenaal72 »

Wie heeft daar nog dienst gedaan? Ikzelf van eind september '72 tot eind augustus '73. Nu is alles verdwenen om plaats te maken voor "het groen kwartier" samen met een gedeelte van het oud-militair hospitaal die vlak naast onze kazerne was gelegen alwaar wij ook gingen eten. Nu is in de gewezen kapel van het hospitaal een restaurant gevestigd. Onlangs weest bezoeken en helaas weinig nog herkenbaar van toen wij er gelegerd waren. "Vergane glorie" zoals ze zeggen!
Gebruikersavatar
Michel Mol
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 jan 2014 21:18
Locatie: Kasterlee

Re: 303 BN LOG Lange Leemstraat Antwerpen

Bericht door Michel Mol »

Mijn vader heeft daar in de jaren 60-70 als BV op de centrale (onthaal) gezeten.
Re-enactment is keeping history alive!!
romaan
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2015 18:15

Re: 303 BN LOG Lange Leemstraat Antwerpen

Bericht door romaan »

Beste,
Ik heb daar in Lange leemstraat mijn leger dienst gedaan 1968 /1969,kende zowat alle beroeps militairen,vele van hen waren toffe kerels,
heb je soms een foto van uw vader?
Beste groeten,
Romaan
Gebruikersavatar
Walesha
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 feb 2014 11:44
Locatie: Kasterlee
Contacteer:

Re: 303 BN LOG Lange Leemstraat Antwerpen

Bericht door Walesha »

Michel Mol schreef: 27 feb 2017 13:17 Mijn vader heeft daar in de jaren 60-70 als BV op de centrale (onthaal) gezeten.
Hoezo "BV"? ons vader was wel beroepsmilitair en korporaal op dat moment... na de sluiting van de kazerne in de Sanderusstraat waar hij filmoperator was werd hij gemuteerd naar de wasserij in Brussel om dan nadien om gezondheidsredenen terug naar A'pen te komen. Eerst als magazijnier bij de QM in het Militair hospitaal om nadien tot aan de sluiting van het hospitaal telefonist te zijn in de centrale.
Plaats reactie

Terug naar “Dienstplicht & BSD - le service militaire & FBA”