Soest 1974

De legerdienst 1945-1992 in 't algemeen en de Belgische Strijdkrachten in Duitsland.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paddy
Berichten: 7570
Lid geworden op: 28 mei 2011 10:25
Locatie: Dendermonde, Idiot Trench
Contacteer:

Soest 1974

Bericht door Paddy »

Geplaatst: 27 Mei 2011 11:22
chief-RP schreef:Hallo, zitten hier soms mensen bij die in 1974 hun legerdienst in Soest hebben doorgebracht?

Ikzelf lag of zat in het toenmalige vijfde linie, of te wel ook het 'vossenbataljon' genoemd. Wij werden af en toe ook een elitebataljon genoemd, maar neemt dat maar met een korreltje zout.
Of je nu bij de grenadiers of in de Adam lag of in het 4L, laat het mij maar weten.
:wink:
Greetings from a Little Gallant Belgian
Patrick De Wolf
Militaria-Ruilbeurs Hangar 42 Dendermonde,http://www.facebook.com/Hangar42Militaria
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Gebruikersavatar
ex soester
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 okt 2011 14:11

Re: Soest 1974

Bericht door ex soester »

Ik lag in den Adam in den eersten blok als ge binnen kwam op uwen rechterkant en ik dacht dat het 5 juist recht oven onze blok was maar da was wel in 81.
Onze kamer gaf zicht ( nee niet op zee en duinen ) maar op de cinema en op het fritkot waar altijd een rij van ongeveer 100meter uitgehongerde bleus stonden aan te schuiven.
Groeten
Ex Soester
wdebelder
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2012 22:48

Re: Soest 1974

Bericht door wdebelder »

Ik ben eveneens een oud gediende van 5LI. In 1974 was ik verkenner bij de SP Cie. Wist je trouwens dat eer website is voor oud gedienden van het 5e Linie. www.vijfdelinie.be en ook een facebook pagina ?
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Soest 1974

Bericht door one_O_five »

Ons lid chief-rp was rond die tijd ook een Vos.
Gebruikersavatar
RSMCI
Sponsor 2022-2023
Berichten: 238
Lid geworden op: 30 mei 2011 04:33
Locatie: LEOPOLDSBURG
Contacteer:

Re: Soest 1974

Bericht door RSMCI »

Naast de club Beyart (officieren) was er de club Uylenspieghel (onderofficieren en vrijwilligers).
Het "depot van de genie" was eigenlijk het meubeldepot van Soest(Kw. Doyen) dat op zich deel uitmaakte van KSR-OOST(gelegen aan de Waldstrasse of achterzijde van het Kw. Van Wessem , de houten barakken).
Ook niet te vergeten het oeffenterrein Bücke en de CMC

W.
RES NON VERBA
tjenne1944
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2015 16:14

Re: Soest 1974

Bericht door tjenne1944 »

Hallo,
Ik deed mijn dienst in Soest in 1963, als Grenadier 1e regiment. Nog steeds heb ik de beste herinneringen aan deze tijd : solidariteit zowel in het samen afzien, en samen pintelieren in het alom gekende Grenadierke.
Zijn er hier nog mensen die er samen met mij waren ?
Mijn naam Etienne Bauwens uit Gent.
Plaats reactie

Terug naar “Dienstplicht & BSD - le service militaire & FBA”