Hulp bij uniform lid Geheim Leger

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2019 14:03

Hulp bij uniform lid Geheim Leger

Bericht door Bjoris »

Beste forumvrienden

Zou iemand van jullie mij kunnen helpen met het "ontcijferen" van het uniform van mijn grootvader?
Nu ik zijn foto beter heb ingescand, lijk ik op de bovenarm de letter "N" te zien. Klopt dit? Of zie ik het totaal verkeerd?

Ik heb volgende gegevens van het Belgisch Leger ontvangen:
Aangeworven door Jozef Mees (zijn broer), onder leiding van Majoor van Sichem, Baron Bernard de Meester de Ravestein en Margot, bij het Geheim Leger (aangezien deze beweging pas in 1944 de naam van Geheim Leger zou krijgen, sloot hij zich vermoedelijk bij één van de vele bewegingen aan die zich nadien zouden aansluiten bij het G.L.).

Periode: 1 maart 1943 tot 18 november 1944
Gewapende Weerstand: JA (wapen nr. 18679) - Zone II - Sector West-Mechelen - Schuiloord Fort Breendonk (afd. Klein-Brabant)

Vrijwillige militaire dienstneming op 18 november 1944 tot 13 februari 1945 (opleiding).
bij het 22e Fusiliersbataljon 1e Compagnie op 14 februari 1945 tot mei 1945.
Heeft aan de bevrijdingsgevechten deelgenomen aan de Scheldeboorden (oversteken van de Duitse troepen verhinderd) te Merksem (Merxem) en Hoogstraten (Hoogstraeten) met de Cie A.S./Mechelen.

Indien iemand weet of er in bovenstaande info een foutje is ingeslopen, of weet je iets meer over het schuiloord Fort van Breendonk, dan hoor ik dit graag. Was jouw grootvader of familielid aangesloten bij dit schuiloord, dan zou ik ook graag de naam weten (extra info is altijd welkom)?

Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bjoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2019 14:03

Re: Hulp bij uniform lid Geheim Leger

Bericht door Bjoris »

Niemand :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Bjoris
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2019 14:03

Re: Hulp bij uniform lid Geheim Leger

Bericht door Bjoris »

Indien mij iemand kan helpen met het uniform dat mijn grootvader hier draagt, dan hoor ik dit graag.

Ik zou het graag tot in het kleinste detail samen willen stellen. Een hele klus, misschien een dure klus, maar dit is mijn grootste wens.

Bedoel dan dit onderstaand uniform:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De Bevrijding - la libération”