August Wijns - 2de Linie Bon - 13e Fu Bon

Het dagelijkse leven in België tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Krisje Wijns
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2017 16:18

August Wijns - 2de Linie Bon - 13e Fu Bon

Bericht door Krisje Wijns »

Hey allemaal..
Ik ben op zoek naar meer informatie over mijn grootvader of mensen die hem gekend hebben "August Wijns". Hij heeft destijds actief deelgenomen aan de bevrijding van Antwerpen (gevechten rond de haven van Antwerpen-1944) - (13e Fu Bon-Geheem Belgisch Leger, Zone IV, Sector W, BL, groep Humbeek - bevelvoerder adjudant Vanderperre GMJ - stamnummer S/13452 identiteit 3178). Nadien werd hij naar het "2de Linie Bon" overgeheveld. Ik weet dat hij vanaf dan in Duitsland te Bensberg verbleven heeft (na 16/11/1944). Alle informatie (welke dan ook) zou ontzettend welkom zijn. Ook heb ik heel wat medailles van hem, waarvan ik niet exact weet waarvoor hij die ontvangen heeft. Dus als jullie iemand zouden kunnen aanbevelen die me hiermee verder kan helpen. Ook allerlei nuttige links omtreffende die periode (moet niet specifiek over mijn grootvader gaan) is ook van harte welkom.
Op voorhand dankje..
Grtjs
Krisje
nick
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 mei 2011 20:08

Re: August Wijns - 2de Linie Bon - 13e Fu Bon

Bericht door nick »

Op onderstaande site vind je meer info mbt 13 Bat Fus.

Mvg,

Nick


http://www.be4046.eu/index1.htm
Emmanuel
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jan 2015 11:04

Re: August Wijns - 2de Linie Bon - 13e Fu Bon

Bericht door Emmanuel »

Geachte heer Wijns,

Ik ben de patrimoniumbeheerder vd oud-strijders verbroedering vh 2de Linie
en heb ook een boek liggen over de "fuseliersbataljons"
Het verhaal van uw grootvader interesseert mij ook daar ik de regimentsgeschiedenis aan het schrijven ben van het 2de Linie
en de verbroederingsarchieven vh 2de Linie Bon ligt bij mij thuis vandaar ik u hopelijk zal kunnen helpen.
Over het 2de Li Bon na 1945 kan ik u zeker informatie bezorgen, fotomateriaal, Cie vaandels, kentekens,borden vh 2li enz
aarzel niet om mij te contacteren, kan via deze weg of tel 0478-88-73-03.

Mvgr
Emmanuel
Plaats reactie

Terug naar “België bezet - 1940-1945 - la Belgique occupée”