Standaard loodsen...

In de roes van de overwinning.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

georges-cdl
Berichten: 1031
Lid geworden op: 26 aug 2011 10:24
Locatie: Vlaams Brabant

Standaard loodsen...

Bericht door georges-cdl »

Tussen 1920-1925 zijn er standaard loodsen opgericht op de volgende vliegvelden waar de "Aéronautique Militaire" aktief was :
* Asch : 1 stuk (gesloopt)
* Beverloo : 1 stuk (gesloopt in +/-1978)
* Bierset : 4 stuks (2 gesloopt cfr recente RWY verlenging)
* Deurne : 1 stuk (gesloopt)
* Elsenborn : 1 stuk (2de vliegveld - loods gesloopt voor de 'drones' - nu 'witte tent' in de plaats)
* Evere : 4 stuks (gesloopt)
* Goetsenhoven : 7 stuks (nog 2 bestaande van de 7)
* Nijvel : 3 stuks (2 gesloopt, 1 gedeeltelijk bewaard ?)
* Oostende : 2 stuks (gesloopt)
* Schaffen : 4 stuks (1 gesloopt ?)
* Wevelgem : 5 stuks (3 gesloopt)

Zou die theorie, zijnde buitgenomen in Duitsland als schadevergoeding daar de luchtvaart er verboden was, dus loodsen onnodig ?
Ben dus nog steeds aan het zoeken van waar ze uiteindelijk komen... ?


Heb eindelijk de korrekte afmetingen gevonden daar regelmatig opgenomen in de :
- "Conquête de l'Air" van 1922-1923 o.a.
- "Guide des Aérodromes de Belgique - 1931)

De afmetingen per loods waren :
-totale lengte : 66m
-lengte per segment (3x) : 20.8m
-diepte : 22m
-bruikbare hoogte : 4.75


Als iemand er iets meer van weet... ? ;)
Plaats reactie

Terug naar “Het interbellum - l'entre-deux-guerres”