Collectie Flanders Fields

De geschiedenis van het Belgische leger in de periode 1914-1918.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Ivanhoe
Berichten: 127
Lid geworden op: 06 mar 2012 20:57
Locatie: Dendermonde

Collectie Flanders Fields

Bericht door Ivanhoe »

Ik vermoed dat sommigen het wel al weten, maar in Flanders Fields (Ieper) kan je ook interessante opzoekingswerken verrichten ivm familie die meedeed in WO I.

Op http://www.inflandersfields.be/nl/kenni ... rum-online vind je de online catalogus.
Boeken, maar bv. ook persoonlijke dossiers. Die dossiers (in blauwe mapjes) zijn eigenlijk de schenkingen van familieleden aan het FF-museum, of opzoekingswerk rond een bepaalde persoon. Die mapjes bevatten meestal informatie over regiment, waar gesneuveld, en soms ook foto's, extra uitleg over waar de betrokkene het leven liet, brieven, militair zakboekje, ...
Heel interessant als je extra info zoekt over een bepaald regiment (gewoon intikken in de zoekmachine, bv. "3e linieregiment"): tussen de boekresultaten krijg je dan ook personen als zoekresultaten. Door de betrokken mapjes op te vragen vind je dan met wat geluk iemand uit hetzelfde bataljon of compagnie als de persoon over wie je opzoekingen doet... Altijd handig om bepaalde feiten te controleren of nieuwe dingen te weten te komen...
Arthur Hoornaert (3e en 23e linieregiment), klas 1913 - mijn grootvader (°1893 + 1976)
Juliaan De Wispelaere (4e linieregiment), klas 1937, mijn andere grootvader (°1917 + 1967).
Plaats reactie

Terug naar “De Eerste Wereldoorlog - la Première Guerre Mondiale”