ACM leden

De geschiedenis van het Belgische leger in de periode 1914-1918.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

ACM leden

Bericht door Yente »

Hallo iedereen,
1)Ik was een persoon aan het opzoeken, en ik kwam op het guldenboek uit waarin hij staat als ACM rusland soldaat.
Nu deze persoon staat er vier keer onder elkaar in, in verschillende edities van het guldenboek.
Ik zocht dan eens verder op de site en zag dat heel veel die in het ACM gedient hebben, meerdere keren vermeld worden.
Is hier een logische verklaring voor? Want bij andere soldaten is me dit nog niet opgevallen.
Ik verschiet er ook van dat als ik de geschiedenis van het ACM lees, dat er maar zo 'weinig' zijn gesneuveld. Namelijk 16.

2) In het guldenboek staat ook bij sommige mannen: pantservoertuigen, maar wilt dat dan zeggen dat dez eook naar Rusland zijn gegaan? Want vanaf de stellingenoorlog werden deze toch niet meer in België gebruikt?
Of vergis ik me?
Alvast bedankt.

Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
wsegers1
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:46

Re: ACM leden

Bericht door wsegers1 »

Beste Yente

Een aanrader:

Reizigers door de Grote Oorlog een uitgave van Davidsfonds/ Leuven is een absolute aanrader als je meer wilt weten van het ACM Korps.
Het KLM is eveneens een replica aan het bouwen van een voertuig gebruikt door het ACM. Het zal een pronkstuk worden van de tentoonstelling over 100jaar 1914/1918 in het KLM.

Mvg Willem
Yente
Berichten: 1646
Lid geworden op: 29 mei 2011 12:48
Locatie: Schrenkelsgat

Re: ACM leden

Bericht door Yente »

Bedankt.
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie

Terug naar “De Eerste Wereldoorlog - la Première Guerre Mondiale”