Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Hoi ,
een vraagje , ik weet niet of dit hier juist staat op het forum :
Ik ben KTOO Luchtmacht geweest van 1980 tot 1987 en vraag mij af (voor mijn nakend pensioen :D ) of ik recht heb op een of ander pensioen over deze actieve jaren …..Weet er iemand waar ik hier voor moet zijn of is er iemand in een vergelijkebare situatie als ik ( bvb oude legermakkers ) :roll:
Bram1940
Beheerder
Berichten: 2266
Lid geworden op: 29 mei 2011 13:25

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOOl

Bericht door Bram1940 »

Hallo,

Al geprobeerd op mypension.be?

Groeten,
Bram
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Dag Bram ,
Idd , ik heb de jaren zelf in gegeven op mypension zodat mijn loopbaan volledig ingevuld is maar deze jaren worden kennelijk niet mee genomen in de berekening ? …..dit is wel raar want ik heb toch destijds 8 jaar afgedragen en belasting betaald ….

Hier moeten mensen zijn die met de zelfde vraag zitten denk ik ….

Roger
Gebruikersavatar
geert45
Sponsor 2022-2023
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jun 2011 15:49

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door geert45 »

Roger, volgens mij zijn dat 8 jaren openbare dienst en naar het schijnt is dat nog niet volledig in orde bij "mypension", Ik vind daar ook niets van terug wat betreft mijn jaren in de openbare dienst. Volgens ik kon lezen wordt eraan gewerkt naar de toekomst toe. Eens kijken bij FOD financiën, dienst pensioenen.
Mvg,
Geert
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Idd , Geert …
Ik heb alvast de ontbrekende jaren zelf ingevuld en hoop dat ze de nodige info opvragen en//of aanpassen ...
Op de website FOD fin vindt een kat haar jong zelfs niet terug ..ze spreken daar over categorieën, benoemden , contractuelen, enz ... en volledige loopbanen …. :roll: :roll:

Er moeten duizenden ex-militairen of tijdelijke medewerkers zijn die met de zelfde problematiek zitten zlas wij ..daarom richt ik mij tot het forum omdat er waarschijnlijk wel ex-militairen KTOO of KRO opzitten die reeds met pesioen zijn en dus reeds meer wten ? :?: :?:
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door one_O_five »

Ik was ook TOo en later mijn ""passerel"" naar BOo"gemaakt, voor zo ver ik me herinner is me toen ik KTOo werd verteld dat de jaren niet voor het pensioen mee telden vermits hierdoor de wedde hoger kon liggen.
Na mijn overgang werden er inderdaad meer sociale bijdragen afgetrokken van mijn brutto, op dat ogenblik stond ik dan ook op de pensieonslijst en de jaren TOo werden mee gerekend.
Of mijn herinnering nu nog klopt na al die jaren ???
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Hoi,
Dat zou kunnen maaar ….ik moet toch die 8 jaren kunnen bewijzen als "gewerkt" anders zou ik nog eens acht langer moeten werken .. :shock: Jaren zonder bijdrage worden immers geteld als " niet gewerkt " …. en een hogere wedde ? ik weet nog goed dat ik juist 18000 Bel frank pree had als TV en na 8 jaar +/- 23000 Bel frank als onderofficier en dat terwijl de doorsnee wedde in de privaat rond de 30000 Bel frank lag dus wat is dan wel afgegaan ?
Dat was trouwens ook de reden dat ik overgestapt ben naar de privaat , ik kwam destijds met de wedde van militair zelfs niet in aanmerking om een huis te kunnen kopen …. :oops:
Gebruikersavatar
Spitfire
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2011 12:35

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door Spitfire »

Hola,

Dit moet ik opvolgen want ik zit waarschijnlijk met hetzelfde probleem.
Bij mij is de termijn echter maar 5 maanden als TVKV, deze zijn ook niet vermeld op My pension terwijl ik toch een wedde van om en bij de 25000 Bf, ontvangen heb toen.
De 'gewone' dienst van 10 maanden is wel vermeld.

Grtz.

Luc 8-)
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Idd …
Ik stel me weinig voor over een eventueel pensioen maar wil wel dat de jaren tellen om aan mijn 43 jaar te komen , anders kan ik er nog eens zes bovenop doen alvorens ik op pensioen kan …..Ik heb op de 8 jaar ABL toch ook netjes belasting en derg ...betaald …. :D
Gebruikersavatar
geert45
Sponsor 2022-2023
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jun 2011 15:49

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door geert45 »

Roger,
Ik weet niet dat het u en anderen gaat helpen maar gisteren heb ik zowel als mijn echtgenote een document ontvangen via "mypension" dat van de openbare dienst kwam, nl. onze fiches van ons vakantiegeld 2018, dat eind mei reeds werd betaald. Dus ze lopen wat achter. Ik hoop dat u bij een volgend nazicht mogelijk uw dienstjaren op "mypension" zal kunnen terugvinden. Dat was dus voor ons de eerste maal, vroeger kwamen deze documenten van de FOD-financiën.
Mvg,
Geert
roger1962
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jun 2018 13:14

Re: Recht op pesioen voor de jaren als KTOO

Bericht door roger1962 »

Oke ,
Dat ze stillekens aan bijbenen is zeker een goede zaak ….dat soort documenten is natuurlijk zeer belangrijk ...en heeft terecht voorrang... :D ..Een gezamenlijk platform voor alle doks van financiën , pensioenen en alle officiële doks van de Staat had al veel langer een feit moeten zijn .. :!:

Nu moet men nen hele hoop instanties aanschrijven om bev een pensioendossier / aanvraag op te stellen , best is ook om daar op dit moment drie (! ) jaar op voorhand mee te beginnen ….dat zijn toch chili-toestanden he .. :lol: :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”